Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Död, svart iPhone - går det att få liv i den?


Northwiz

Rekommendera Poster

Svart, död iPhone. Den går inte att starta.

Den går inte att få kontakt med.

Den går inte att försätta i restore läge var sig genom att sätta den i vaggan eller hålla båda knapparna intryck.

 

Inget program - vare sig iTunes eller nåtot annat program får kontakt med den.

 

Mitt intryck är att den inte ens startar.

 

Så - allt hopp ute eller finns det möjlighet att skicka in den - nej, inte till Apple - det förstår jag utan kanske till annan serviceverkstad för att få den åtgärdad?

 

Jag tror inte att det är ett hårdvarufel utan en uppdatering som gått gruvligen snett - kanske rent av så den tappat all mjukvara.

 

Tricks, tips med mera mottages tacksamt.

 

Jag har provat allt jag kan komma på. Tillbringat timmar i olika forum men de som löst liknande problem har fått igång telefonen, fått kontakt med den. Så alltså inte i detta fall.

 

Får jag ingen lösning så får den åka tillbaka till butiken (O2) i London för diagnos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om iPhonen är byggd någorlunda lik tidigare iPods så är informationen för restore-mode på en separat del som inte kan förstöras av flashning eller uppdateringar.

 

Jag skulle pröva använda en sladd som går direkt till eluttaget. Då jag jobbade (praoade :rolleyes:) på Apple Store så kunde det komma in folk med iPods som uppförde sig på detta vis. Då var felet att batteriet var alldeles för urladdat och inte kunde ladda själv från en USB. Några minuter mot eluttaget väckte liv i den, och man kunde ladda resten vid datorn.

 

Om det inte funkar så är det tyvärr ett hårdvarufel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om iPhonen är byggd någorlunda lik tidigare iPods så är informationen för restore-mode på en separat del som inte kan förstöras av flashning eller uppdateringar.

 

Jag skulle pröva använda en sladd som går direkt till eluttaget. Då jag jobbade (praoade :rolleyes:) på Apple Store så kunde det komma in folk med iPods som uppförde sig på detta vis. Då var felet att batteriet var alldeles för urladdat och inte kunde ladda själv från en USB. Några minuter mot eluttaget väckte liv i den, och man kunde ladda resten vid datorn.

 

Om det inte funkar så är det tyvärr ett hårdvarufel.

 

 

Jag har i och för sig redan provat det men det skadar inte att försöka på nytt. Dock händer inte ett smack då den ansluts till strömuttaget. Men tack för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

www.mumien.se kanske kan hjälpa dig?

 

Tack även för detta tips. Jag har tagit kontakt med dem så får vi se om de kan hjälpa till. I annat fall får den åka med tillbaka till London och sen lämnar jag in den till affären/Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bältesclip

Ser att du bor i Skellefte.

Men hör med DvDirect (i sthlm), Magnus Hansson där är tydligen grym på att laga iPhones.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att du bor i Skellefte.

Men hör med DvDirect (i sthlm), Magnus Hansson där är tydligen grym på att laga iPhones.

 

 

Tack och bock - jag ska kolla med dem också. Den går ju att skicka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när började den med detta ?

har du testat ladda den i väggen ?

får du ingen som helst kontakt med datorn ?

testa att köra igång ziphone och välj normanl reboot, det kan vara så att din iphone är dfu läge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när började den med detta ?

har du testat ladda den i väggen ?

får du ingen som helst kontakt med datorn ?

testa att köra igång ziphone och välj normanl reboot, det kan vara så att din iphone är dfu läge!

 

 

Den är/var stendöd och den är inskickad för koll och reparation.

 

Sen att köra igång Ziphone är liksom uteslutet då det programmet knäcker telefonen på ett sätt som lätt kan leda till problem och nedgraderar bootloadern permanent. PWnage eller iLiberty+ rekommenderar jag i så fall.

 

I det här fallet hjälpte det inte eftersom det inte gick att få någon kontakt med telefonen överhuvudtaget. Lika lite som det gick att starta den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett liknade problem med en riktigt sjuk Iphone som inte går o starta.

Bor i götet o funderar på vart man ska ge den en sista chans för återhämtning.

Vad tror ni DvDirect eller kanske mumien? Eller nåt bättre förslag någon?

/ johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett liknade problem med en riktigt sjuk Iphone som inte går o starta.

Bor i götet o funderar på vart man ska ge den en sista chans för återhämtning.

Vad tror ni DvDirect eller kanske mumien? Eller nåt bättre förslag någon?

/ johan

 

 

Min är skickad till DVDirect så får vi se vad diagnosen blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
westerlu77

Har Mikael fått något svar ännu vad de är för fel på din Iphone?

Min är också på diagnos på samma ställe som dej..

/johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Mikael fått något svar ännu vad de är för fel på din Iphone?

Min är också på diagnos på samma ställe som dej..

/johan

 

Inget annat besked än att reservdelar kommer in till dem i slutet av den här veckan och att jag ska ha telefonen tillbaka i mitten av nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

hej! jag ville kolla hur det gick med din iphone för jag har samma problem... mobilen dog efter att jag tappa den på golvet :( hur mycket kosta det att fixa den??

tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej! jag ville kolla hur det gick med din iphone för jag har samma problem... mobilen dog efter att jag tappa den på golvet :( hur mycket kosta det att fixa den??

tack

 

Den gick inte att få liv i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...