Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes - flera användare


Anna77

Rekommendera Poster

Hej!

 

Vi har två användare (konton) på vår dator. När vi köpt musik i iTunes kan bara den användaren som vi varit inloggade på vid köpet lyssna på de låtarna. Hur kan jag lyssna på musik som ligger på det andra användarkontot?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg iTunes mappen på ett ställe där båda kontona har tillgång och starta iTunes med alt knappen nere och välj där mappen där itunes biblioteket nu ligger.

Finns en massa trådar här på forumet om olika alternativ, mitt va bara en ur mängden sätt man kan göra :)

Ändra även i iTunes inställningarna avancerat och välj rätt mapp där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag gått in och lagt mappen så att båda kontona har åtkomst till den. På det ena kontot (där jag köpt låtarna) fungerar det bra. På andra kontot kommer det upp en skylt där det står "Filen "iTunes Library" är låst, ligger på en låst skiva, eller så har du inte skrivrättigheter för filen.", när jag väljer samma mapp som bibliotek.

 

Vad gör jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle samma tillvägagångsätt fungera om båda kontona köper sina egna låtar, som fallet är hemma hos mig? Så att båda kan lyssna på vad den andre har köpt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle samma tillvägagångsätt fungera om båda kontona köper sina egna låtar, som fallet är hemma hos mig? Så att båda kan lyssna på vad den andre har köpt?

Ja det borde funka då det är samma bibliotek ni kör ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Väcker en gammal tråd.....

 

Har flyttat iTunes till mappen "Delat" och kan starta programmet med båda användarna och få upp spel-listor. Problemet är att jag bara kan ha iTunes igång hos den ena användaren, om jag försöker starta det hos båda så säger den tilll att iTunes Libary eller nått är låst.

Har för mig att jag kunde dela med mig spel-listor och allt till sambons användare innan jag börja kör Leopard?

 

Finns det något sätt att lösa det på eller får man helt enkelt komma ihåg att avsluta iTunes innan man byter användare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något sätt att lösa det på eller får man helt enkelt komma ihåg att avsluta iTunes innan man byter användare?

Japp du måste avsluta iTunes i användaren för att det ska fungera i den andra, annars så får du bara ha biblioteket på den ena användaren och använda dig av funktionen dela ut bibliotek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lånar tråden på samma tema.

 

Kan man med bara en användare ha två olika iTunes bibljotek? Jag och min flickvän har rätt så olika musiksmak, och vi vill ha var sitt bibljotek. Då kan man använda shuffle etc med gott samvete. Går det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lånar tråden på samma tema.

 

Kan man med bara en användare ha två olika iTunes bibljotek? Jag och min flickvän har rätt så olika musiksmak, och vi vill ha var sitt bibljotek. Då kan man använda shuffle etc med gott samvete. Går det?

Ja det går, starta iTunes med alt knappen nere så kommer en fråga från vilket bibliotek du vill starta från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Hej, nu återväcker jag den här tråden, jag kör Windows på jobbet (usch) och har fåt OK att lägga in iTunes på min dator, det fungerade bra så länge jag hade admin men när de tagit bort det får jag samma meddelande som ovan. Jag har fått admin igen och avinstallerat och tagit bort ALLA iTunes+quicktime i datorn som gick att hitta och installerat helt nytt, nu när admin är borta så blir jag återigen nekad åtkomst.

 

Det lustiga är att om jag drar ut nätverkssladden, då fungerar det. Våran IT-avd fattar inget och inte jag heller, nån som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...