Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Möjligt att låsa upp svenska iPhone?


Misse

Rekommendera Poster

Jag har nu tittat genom nästan alla poster här & verkar inte hitta svar på min fråga. Jag är nog en av många som längtar efter att iPhone ska lanseras i Sverige & vi kommer nog inte ha något val utan motvilligt gå med på att binda upp oss vid abonnemang.

Men så började jag fundera, om man nu kan låsa upp iPhone från abonnemanget man får med sig i USA, kommer det då inte vara möjligt att låsa upp iPhonen från Telias/Tele2 mfl abonnemang?

Redan nu hittar man enkelt instruktioner/sajter om hur man låser upp sin Ericsson, Samsung, Nokia mfl. Är jag helt ute & cyklar eller kommer en upplåsning av svenska iPhones också bli en verklighet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska väl inte vara några problem att låsa upp den när den kommer till Sverige om man nu tvunget ska vänta till dess.. finns ju egentligen ingen anledning som jag ser d. misstänker att det kommer vara en nyare version än 1.1.1 när den kommer hit och då får man ju snällt vänta på tills proffsen har öppnat upp den. Du kan ju köpa telefonen försvenskad idag så varför vänta? Priset kommer ju knappast vara billigare när den kommer hit och att man ska kunna köpa telefonen med abbonemang och regga den hemma när den kommer till sverige har jag svårt att tro om dem även släpper den i en olåst version för runt 8000 som dem har gjort i Frankrike.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet har iPhone börjat säljas med krav på halva avtalskostnaden i förskott. Kommer förmodligen bli så här i Sverige då också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så köper man den olåst direkt från Frankrike när den börjar säljas där ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite onödigt att betala 8000 när man kan köpa en för 5500:- försvenskad o allt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kompis köpte en till mig förra veckan och jag betalade bara 2800:- till honom. Det var inget om att man var tvungen att betala halva avtalskostnaden. När skulle de ha börjat med de i s f. För jag har en annan vän där just nu som ska köpa med sig några stycken hem. Skulle det bli dyrare nu då ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...