Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macworld Expo San Francisco 2007


Homy

Rekommendera Poster

Är det jag som missat det eller saknas det en tråd om evenemanget nästa vecka? Det vore i så fall första gången om jag inte har fel. Jag hittar ingen diskussion när jag söker i alla fall. Tyckte bara det var lite konstigt. Det har ju varit i för sig dåligt med rykten inför MW men det pratas om Mac Pro Octo Core.

 

Själv ska jag köpa en iMac så jag hoppas den får ny GPU i jan. Jag vet att den uppdaterades i september men den har ju haft X1600 i ett år nu. Jag hoppas 17-tumsmodellen får åtminstone fler alternativ som ett 256 MB-kort eller Nvidia-kort. Jag menar ATI har ju Mobility X1700 och X1800 för laptops och Nvidia har GF Go 7400, 7600, 7700, 7800 och 7900. Något av dem borde kunna passa i iMac. Jag misstänker att de kommer att lansera en helt ny iMac med ny design och Leopard i samband med Santa Rosa-plattformen under april-juni men jag orkar inte vänta längre. Får se om Steve kan överraska nästa vecka. I vilket fall blir det köp nästa tis. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 554
  • Created
  • Senaste svar
marcushedenstrom

Nä, nån sån tråd har jag inte sett. Men nu finns ju en. :ThumbsUp:

 

Jag ser fram emot Leopard-demo och spikat releasedatum i typ... mars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser faktiskt också fram emot mjukvaru presentationerna. Brukar bara normalt spola över dem.

 

Så det jag ser fram emot är:

iWork 07 med ett vettigt kalkylprogram (typ excel)

Leopard demo

 

Det som önskas är:

funktionerna i iWeb och iPhoto inte längre är knutna till .mac (typ blogkommentarer och photocasting)

produktionsfärdig iTV med ingbyggd DVD också

sen så hade ju inte en ultraportabel MacBook varit fel heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På mjukvarusidan:

 

iLife '07 - Nya versioner av iLife-programmen

iWork '07 - Nya versioner + ett nytt kalkylprogram

Leopard demo - gärna att man nu få se "the top secret features" som Steve talade om förut..en ny Finder t.ex vore inte helt fel :ThumbsUp:

 

På hårdvarusidan:

 

iTV

Sen har vi ju det med iPhone förstås. Jag vet inte vad jag ska tro där, skulle snarare tro att vi får se nån slags iPod/PDA...om vi nu ser nåt sånt överhuvudtaget. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leopard demo - gärna att man nu få se "the top secret features" som Steve talade om förut..en ny Finder t.ex vore inte helt fel  :ThumbsUp:

Nu när Vista är ute tror jag de kan visa många av de hemliga funktionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när Vista är ute tror jag de kan visa många av de hemliga funktionerna.

459249[/snapback]

 

Det hade varit riktigt skoj.

Visa upp ett nytt grafiskt interface (illominus eller vad det hette) och bara skratta åt Vista en stund.

 

Det har ju spekullerats om illominus att de ska ha dessa halv transparenta svarta verktygsfältet som finns i iLife paket och liknade.

Vore ju inte helt fel att bara ha några sådana paletter och enbart arbeta i fullskärmsläge...

en idé föddes just, ska leta upp lite kunskap och pappas photoshop.. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker de kan integrera iDVD med iMovie. Ser ingen anledning att ha två program som gör typ samma saker. Enbart förvirrande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker de kan integrera iDVD med iMovie. Ser ingen anledning att ha två program som gör typ samma saker. Enbart förvirrande.

459293[/snapback]

men det gör dom ju inte. iMovie redigerar man ju filmen i och iDVD bränner man ju ut den och gör menyer ;)

 

Men jag ser fram emot nya iLife, leopard demo. och kanske någon uppdatering av iMac.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan knappt bärga mig till iPhone (om det nu blir en sådan) och leopard preview!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hoppas verkligen på "iTV" och en "iPhone"...Behöver verkligen en ny mobil och iTV verkar grymt fin me...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple USA kör ju en teaser som lovar gott! :)

 

welcome2007_20070101.jpg

 

http://www.apple.com/

459492[/snapback]

 

 

ooooh illuminous - bakgrundsbelyst....kan det vara nått?!

 

 

så spännande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson

Fann denna länk.

är ju ganska snart (8-12 jan).

Expo07

 

Spännande! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Blir de inte roligare ifall vi inte gör en så stor hype av de hela?

459563[/snapback]

 

 

Näääää det är ju det som är hela grejen! :armskeptisk:

Sen skall alla bli jätte besvikna när alla sakar som drömts ihop inte lanserades.

Sen ungefär en timme efter keynoten slutat kommer första frågan om när nästa keynote är. Sen börjar kvarnen mala samma sak igen.

 

You gota love mac users! Större samling optimister får man leta efter. :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näääää det är ju det som är hela grejen!  :armskeptisk:

Sen skall alla bli jätte besvikna när alla sakar som drömts ihop inte lanserades.

Sen ungefär en timme efter keynoten slutat kommer första frågan  om när nästa keynote är. Sen börjar kvarnen mala samma sak igen.

 

You gota love mac users! Större samling optimister får man leta efter.  :w00t:

 

Typ:

< http://www.misterbg.org/AppleProductCycle/ >

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det gör dom ju inte. iMovie redigerar man ju filmen i och iDVD bränner man ju ut den och gör menyer ;)

 

Men jag ser fram emot nya iLife, leopard demo. och kanske någon uppdatering av iMac.. :)

459323[/snapback]

Hehe ja precis vad jag menar! Varför inte integrera bränningen i iMovie? Sjukt 90 tal att behöva exportera den till annat program för det. Flytta över bränning och menyer och gör ETT program från import till DVD säger jag :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple USA kör ju en teaser som lovar gott! :)

 

welcome2007_20070101.jpg

 

http://www.apple.com/

459492[/snapback]

 

Gah! Pulsen for upp i träningstempo när jag fick se den... :w00t:

Det är som att vara nykär. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gah! Pulsen for upp i träningstempo när jag fick se den...  :w00t:

Det är som att vara nykär.  :wub:

459644[/snapback]

 

:w00t::pompoms::skondans:

 

OOO wad spännande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är helt lugn, jag är säker på att det kommer ett datum för Leopard och så kommer man visa upp iWork. Sen om man får med ett kalkylprogram (numbers eller nåt) blir jag bara gladare!

 

Hypa gjorde man ju förra året och då var det någon som postade en timme innan och sa exakt vad som skulle komma...

Men en chokladask och lite musik (typ Bob Dylan - The Times They Are A Changin') blir det en skön, nästan reliögs tillställning oavsett! (och massor av inlägg som säger samma sak...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En preview på samtliga nya, tidigare hemliga, Leopard-features vore sjukt nice!

Och en iPhone, bara för att döda de eviga ryktena!

Och så vill jag veta huruvida det kommer nya iPoddar snart, annars ska jag beställa en 30 gig video :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...