Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tiger har hyss för sig


inkninja

Rekommendera Poster

Hello

Min PB har efter ca 3 veckor med nytt system åter blivit lite seg.. gick in i console och upptäckte att den minst en gång i sekunden letar efter något... Jag fattar inte alls vad dock... nån som har en ide?

 

Detta spotter den ut sig heeeeeeela tiden:

 

Looking for devices matching vendor ID=1193 and product ID=8717

 

Sen har jag för mig att jag minns att jag för evigheter läst om att äldre macar sparar logfiler med svenska tecken på något extra sjukt sätt som segar ner allt...har jag drömt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som att den letar efter en USB-enhet. Kanske en scanner eller skrivare? Kolla i Startobjekt i kontoinställningarna i Systeminställningar efter någon helperapp eller något som kan ligga passivt och leta efter vad det nu kan vara för extern enhet du använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!!

Hittade en misstänkt rackare och anropen slutade efter att jag avslutat de processerna i aktiviitetskontroll! :)

 

har vanligtvis en wacomplatta i.. kan vara det kanske

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
Sen har jag för mig att jag minns att jag för evigheter läst om att äldre macar sparar logfiler med svenska tecken på något extra sjukt sätt som segar ner allt...har jag drömt det?

420751[/snapback]

 

Du menar kalkonbuggen i tidiga Tiger-versioner? Jag vet inte om den är kvar, måste kolla det med nästa nya Mac.

 

Men det är lätt att se, kolla i windowserver.log om det finns massor av "key translation failure"-rader. Du får två rader för varje gång du trycker ned en tangent vilket kan sega till det i exempelvis Word.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...