Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport på 10.4.8 obrukbar


ipl

Rekommendera Poster

trots att uppkoppling sker, är airport i princip obrukbar - med oerhörd möda laddas någon enstaka sida ner.

allt var ok fram till 10.4.8

samma på alla nätverk jag provat. grön liten boll i nätverksstatus, full täckning, och det gäller såväl nätverk, mail som browsers.

ethernetkabeln är en förutsättning för "kontakt med yttervärlden" igen!

 

det var bättre förr... hur får jag tillbaka förr - eller vad ska jag gör?

 

mvh//ivar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall

Kolla att antennsaldden till Air Port-kortet sitter i nordentligt.

Antagligen är det något annat, men det är värt att kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu surfar inte jag med airport men jag upplevde ett liknande problem. Jag hade bara 1/10's hastighet :byrakrat: än vad jag hade haft innan med 10.4.7. Jag försökte med allt ändrade hej villt men inget påverkade hastigheten. Men när jag till slut drog ut strömkontakten till routern och sedan sätte i den igen så hände det saker. :ThumbsUp: Nu går det lika sanbbt igen jag vet inte om 10.4.8 fick saker att hänga sig på nått sätt.

 

Jag vet inte om detta hjälper dig men det funkade för mig.

// H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10.4.8 var inge bra för många

 

post-113-1161613694.jpg

post-113-1161613714.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10.4.8 var inge bra för många

Och hade varit ett rent xxx om det inte hade funnits sådan som du! :geros:

Vilken fart det blev - TACK!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack tack :yeahbaby:

Fint att det grejade sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga. Ni som har problem, har ni problem med att Wlansymbolen droppar i styrka eller helt eller är den stabil men man märker att internet typ stannar av ibland?

 

Hur artar sig era fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga. Ni som har problem, har ni problem med att Wlansymbolen droppar i styrka eller helt eller är den stabil men man märker att internet typ stannar av ibland?

 

Hur artar sig era fel?

419260[/snapback]

Wlansymbolen (hum....) Hos mig kom airportsymbolen oftast inte upp i topp (sitter oftast i undantaget och surfar) men det var för det mesta 3-4 streck. Fast det spelade ingen roll vad dem visade - ibland kunde det vara 1 steck och det gick trots allt att hämta filer - andra gånger var det 4 och det tog flera minuter att ladda ner en sida från Dn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjoho. Mitt funkar också nu. Har slöat ner sig betänkligt sista tiden (sen uppdatering) men jag trodde det var routern som var roten(!) till det onda.

Tog väck Coconut WiFi, slängde alla inställda nätverk och startade om dator+router och nu går det undan som det ska igen. har haft problem med sidor som inte vill ladda etc. Kändes som att var tillbaka på 90-talet och jag har ofta plockat fram min 10-meters sladd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjoho. Mitt funkar också nu. Har slöat ner sig betänkligt sista tiden (sen uppdatering) men jag trodde det var routern som var roten(!) till det onda.

Tog väck Coconut WiFi, slängde alla inställda nätverk och startade om dator+router och nu går det undan som det ska igen. har haft problem med sidor som inte vill ladda etc. Kändes som att var tillbaka på 90-talet och jag har ofta plockat fram min 10-meters sladd.

419364[/snapback]

Kan du ge en mer detaljerad beskrivning till hur du gjorde? Vore sjysst :)

 

För mig är det liksom stopp ibland vid vanligt surf. Kan få vänta 5-10 sekunder på att en sida som tex aftonbladet ska börja laddas. Sen snurrar det på. Jag trodde det var min router men det kan alltså vara airporten i macbooken med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började med att avsluta Coconut WiFi och ta bort det som från startobjekt. Sen stängde jag av Airport. Därefter gick jag in på Systeminställningar - Nätverk. Dubbelklicka på Airport så får du upp en lista över dina nätverk. Där tog jag bort alla. Sen öppnade jag Nyckelhanteraren i Program/Verktygsprogram och tog bort lösenord till nätverken.

Slutligen startade jag om datorn och routern. Satte på Airport och anslöt till nätverket. Nu funkar det som det ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp Coconut WiFi har varit roten till mycket ont sedan 10.4.8. Den så kallade "workarounden" funngerar inte heller. Hoppas det kommer en ny version snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att plocka bort nätverk och sedan lägga till dem igen förbättrade situationen för mig också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var ju trevligt - IGEN!

...och kul att det var fler som fick ordning på sina lufthamnar.

gäller bara att ha koll på alla sina lösenord.

stort tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta nu, snackar ni om airport express, alltså att ni kör er mac mot denna router? Eller gäller problemet macen mot router oavsett märke?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...