Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

halebop eller telia


woldberg86

Rekommendera Poster

Hej!

Jag ska köpa en iphone 3gs men jag vet inte riktigt vilket abbonemang jag skall välja.

Jag bor i norrland så det är telia eller halebop som är intressant.

Halebop är är billigt och många kompisar använder halebop samt att man kan casha en del av telefonen när man tecknar abbonemanget, 500MB gränsen och att man inte har tillgång till telias surfzoner är väl det enda som talar emot halebop för tillfället.

Telia för deras surfzoner samt 5GB att surfa för, Jag hade tänkt använda telefonen till mycket men framför allt så vill ja kunna lyssna på webbradio på jobbet.

Halebop har ju gränsen på 500 MB men efter det då? stryper dom till 57Kbit/s eller kan man surfa i maxhastighet för max 9 kr per dygn ? informationen är lite luddig på deras hemsida.

Lite hjälp skulle vara uppskattat vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är storförbrukare så är halebop inget alternativ så länge de har en 500MB på data. Kör Telia i såfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft Telia i ett år nu med min 3G och aldrig använt mig av deras surfzoner. Jag vet inte hur du jobbar och var du brukar befinna dig, men det är min personliga erfarenhet. För mig spelar surfzonerna ingen som helst roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på denna forum skrev en annan igår (tråden ahndlade just telia eller halebop) att man får surfa rätt mycket för 500mb. Det fanns också något sätt att mäta det här, ladda nått program som skulle mäta hur mycket data det går åt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min senaste faktura hade jag ca 700mb nerladdat...fick då ingen strypning för det ;)

Däremot förra månaden så låg jag på ca 600mb och då fick jag ett sms att dom skulle sänka hastigheten för mig !

Har Tellia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet ju att jag kommer använda mer än 500MB per månad om jag kör webbradio eftersom det förbrukar mellan 25-50MB i timmen beroende på vilket bitrate de streamar i så det är runt 10-20 timmar webbradio.

sedan om spotify kommer så använder det ungefär som webbradio.

Men jag tror det blir halebop, och sedan får man väl hoppas att halebop ökar taket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev telia.

Nu när dom har släppt så man kan ta vilket abbonemang som helst o casha en bit av telen direkt.

så då blir man bunden i 12 månader då :)

 

så nu kan ni låsa tråden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...