Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

kernel_task på +100% på mac air


Dannechatta

Rekommendera Poster

Jag har länge haft problem med min mac air (köpt feb08) med att processorn blir totalt överbelastad efter ett tag. kernel_task går upp i 130%! Jag har läst att datorn slår av den ena kärnan när den blir för varm (vilket den blir hela tiden tydligen) vilket gör att det går väldigt segt.

 

Om man stänger locket och öppnar det igen brukar det gåt tillbaka till normalläge ett tag.

 

Någon annan som har det här problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

När Kerneltask rusar iväg sådär brukar det tyda på att man har någon form av drivrutin eller systemprogram som inte fungerar som det ska. Så ta en funderar över vad du har installerat på sistone i form av tredjepartsprogram och leta efter uppdateringar, alternativt kör en Arkivera/installera på OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Efter att ha läst en del på olika forum har jag dragit slutsatsen att processorn på Air ballar ur när datorn blir för varm. Jag skaffade ett program som heter CoolBook Controller som en svensk kille har skapat. Och det fungerar faktiskt bra. Värmen håller sig på en bättre nivå och processorn har inte rusat sedan jag gjorde vissa inställningar i programmet.

http://www.coolbook.se/CoolBook.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...