Det första numret av Allt om iPhone blev en hejdundrade succé. Den sålde fullkomligt slut i kiosk och flera svenska mobiloperatörer ville köpa tusentals exemplar av den separat, för att kunna ge till sina kunder. Dessutom har den toppat IDG:s PDF-shop i flera månader.
Den galna succén till trots var det vissa som inte var helt nöjda. Första numret var nämligen en grundläggande guide till alla funktioner på iPhone, och om man använt den intensivt ett par månader fick man kanske inte så mycket ut av tidningen. Vi kände ändå att första numret BEHÖVDES för alla nytillkomna användare där ute.
Men det sagt och gjort kan vi gå vidare. Nummer 2 är mer avancerad och sträcker sig från riktigt hardcore jailbreaking till tips om hur man kommer i form med sin iPhone. På 196 sidor hinner vi med rätt mycket så jag ska inte ens ge mig in på att beskriva allt innehåll.
Kolla i stället in denna iPhonebibel i en kiosk nära dig om två veckor:

PS. Vi kommer att ge ut minst tre nummer i år.
/Leijon
22 kommentarer till “Äntligen: Här är nya numret av Allt om iPhone!”
Ni är helt fantastiska! Önskar att jag kunde praktisera på MacWorld en sväng till hösten, om möjlighet finns får ni gärna skicka ett mail!
Vad kommer den att kosta i kiosk?
Jag skulle chansa på 99 kronor som står på framsidan.
Härligt! Ser fram emot den!
Vi vilka kiosker / affärer kommer den att finns i?
Var får man tag i ett exemplar av nummer 1 i pappersformat? Är det PDF å sedan sktiva ut som gäller?
@Anthonie: Yes, alla tryckta ex är slut - vi har bara ett enda kvar på redaktionen.
Men som sagt, finns på pdf här: http://shop.idg.se/pdf/articleInfo.asp?item=22708
Till vilken typ av kiosker kommer den att distribueras? När det första numret gavs ut så försökte jag få tag på den på många ställen som säljer MacWorld, tex ICA, lokala kiosken mfl men den fanns inte någon stans. Distribueras den endast tlll kiosker med “utökat” sortiment typ Pressbyrån eller hade den redan hunnit ta slut när jag kom till ICA?
@Stefan: Nej, den ska till och med finnas på fler ställen än MacWorld. Över 2 000 runt om i Sverige så vitt jag vet, så den ska garanterat finnas på Pressbyråer och större matbutiker.
Den förra fanns till och med på Coop Forum här i Kalix där dom inte säljer MacWorld så
Kommer absolut att köpas då den kommer ut
Det är bedrövligt att pdf-tidningen ska kosta lika mycket som papperstidningen!
Den borde vara hälften så billig. Annars är det väl bara att trycka upp fler ex. om nu första sålde slut. Eller:?:
ok jag skrev fel: hälften så dyr, ska det vara
Hej, fick tag i ett ex igår.
Hade stora förväntningar. Fick inte tag i det första omtalade, men detta känns lite tunt. Mycket app-tester som man redan kunnat läsa i Macworld (i tidning och på webb.
Risk att flera artiklar snabbt blir inaktuella.
Men formatet på iPhone-magasinet är iaf bra!
håller med Svempa, för mkt app tester!
Tidningen är slut överallt. Pdf rena rånet. Lägg ner den här stilen. Mitt förtroende för MacWorld är förbrukat. Köper engelskt istället.
@Günther: Är nummer 2 slut överallt? Eller är det första numret du menar?
Åååh måste jag vänta i två veckor? Jag som ville köpa den idag ><
@lehnalina: Detta blogginlägg är inte helt nytt, så tidningen finns ute i kiosk nu!
[...] än så länge haft några säkerhetsproblem (När skall Svenska MacWorld ta sitt ansvar och sluta tipsa om sådant [...]
En PDF utgåva är miljömässigt ett bättre alternativ och torde således också vara billigare att distribuera. Visst är det roligare att bläddra i en tidning men alternativ, även prismässigt, måste finnas.
Hmm..
Arrogante som svensken er, selger de det til samme pris i NOK, selv om kursen skulle tilsvare rundt 82 NOK…