iSlate sist ut?

Redaktionen Kommentera!

Om Apple väljer namnet iSlate på sin (eventuellt…) kommande pekdator kan resultatet bli en störtflod av ordvitsar, noterar redaktionen. Med bara ett litet mellanslag blir det istället ”is late”, dvs. är sen . Frågan är bara vad folk kommer tycka den är så sent ute med.

Oavsett vilket är vi oerhört peppade inför nästa onsdag.

/Joel

10 kommentarer till “iSlate sist ut?”

1. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Oskar skrev:

Jag gillar inte iSlate alls, känns inte som Apple och får mig bara att tänka på islatte, mmmm…

2. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Spooky skrev:

Jag har aldrig trott på iSlate av samma anledning som Oskar. Det känns för konstruerat. Sen brukar Apple tänka på ”allt”. Upp och ner vända äpplen är undantaget. Så iSlat eller iPad alternativt något helt annat som kanske till och med saknar ett ”i” framför? :shock:

3. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Daniel skrev:

Det lär bli några enstaka skämt här och där, och ännu mer klagomål på att iSlate är ett ”ocatchigt” namn. Men när det sjunkit in så tror jag inte att det kommer vara något som folk hakar upp sig på längre. Ni minns säkert hur det lät i början då Nintendo presenterade namnet på sin nuvarande konsol, Wii?

Spooky: Jag tror faktiskt Apple vill skippa i:et rent personligt. Tror de är less på det. Men så länge Apple ämnar att vända sig till samma målgrupp med tableten som till iPod och iPhone, så tror jag de kommer ha kvar det i namnet då det är så otroligt inarbetat vid det här laget.

4. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Svdbrg skrev:

Jag tror iSlate är för ”krångligt” att uttala. iPod, iMac, iPhone, alla dessa vet man hur de skall uttalas, iSlate är lite för osäkert för en global marknad.

Jag har ingen bättre gissning, men jag tror inte på iSlate.

5. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Pe skrev:

Tycker inte heller att iSlate låter så värst bra.

6. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    sage skrev:

Jag tror på Apple Slate eller Apple Canvas.

7. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Ronny skrev:

Det skall bli spännande att se vad som kommer i morgon onsdag

8. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Greg skrev:

Vad menar artikelförfattaren med ”is late”. Någon som är lat på isen? Eller är det latte som åsyftas?

9. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Greg skrev:

Nu ser jag förklaringen. My bad.

10. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Markus skrev:

Rätt säker på att det inte blir iSlate. Det godkändes en app rätt nyligen på Appstore som heter det. Jag tror Apple hade stoppat det annars.

http://twitter.com/donmcallister/statuses/8279689845

Tyck till här!

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in