Vi inser nu i efterhand att spionbilden vi tog på en iPhone sommaren 2007 inte var på en iPhone. Det var naturligtvis Apples iPad de hade råkat skicka till oss av misstag.

Vi inser nu i efterhand att spionbilden vi tog på en iPhone sommaren 2007 inte var på en iPhone. Det var naturligtvis Apples iPad de hade råkat skicka till oss av misstag.
Korrfel slinker då och då förbi våra granskande ögon. Men denna gång var det lite mer komiskt än vad det brukar vara. Här kan du läsa artikeln på nätet (med korrfelet rättat…).

Nu är det slut på julledigheter och annat trams. I dag skickar vi årets andra nummer till tryckeriet och denna gång är det en extra matnyttig utgåva. Du kommer om ungefär två veckor kunna läsa om allt från hur framtidens operativsystem kommer att fungera till hur Apples olika certifieringar funkar samt om vilken tjänst som är bäst för att hyra film via Macen.

Om Apple väljer namnet iSlate på sin (eventuellt…) kommande pekdator kan resultatet bli en störtflod av ordvitsar, noterar redaktionen. Med bara ett litet mellanslag blir det istället ”is late”, dvs. är sen . Frågan är bara vad folk kommer tycka den är så sent ute med.
Oavsett vilket är vi oerhört peppade inför nästa onsdag.
/JoelFörra veckan var jag som ni kanske märkte i Las Vegas och bevakade CES-mässan för MacWorlds räkning. Direkt på kvällen när jag anlände hann jag bara byta tröja innan det var dags att åka på en pressvisning. Så här kan det gå när man försöker göra webb-tv efter en sömnlös och närmare 20 timmar lång flygresa…
/JoelSkrivaren är ett av få datortillbehör som verkligen kan ställa till stora problem i tid och otid. Denna serie från The Oatmeal fångar frustrationen väl.
Den får mig också att tänka på denna scen från den fantastiska filmen Officespace:
/Joel
Senaste kommentarerna
Tobias, Roberto Pastorelli, Leijon, Jens Skaarup, Danne W, Åsa [...]
Bellan :P, Matt, Jeremiah, Simon, Sofia, e-snobben [...]
stridis, Nicke_lill_troll, nikke, OzzieWild, doody, Totte [...]
Emil, Håkan
Pewtah, Mikael, Alvar, Anders Kjellberg, Alvar, Anders Kjellberg [...]
Emanuel, Ludwig H, Samuel Garlöv, Alexander, Henrik, MrTeatime [...]