It just doesn’t work

Redaktionen Kommentera!

Min kära Macbook Pro är död, bara fyra månader efter att den köptes. Det i vanliga fall inte så allvarliga meddelandet som skvallrar om en panikslagen kärna dök upp på skärmen mitt i viktigt arbete. Mer olycksbådande var de illgröna och blåa pixlarna som lyste upp här och var på skärmen.

kernel-panic

För att göra en lång historia kort gjorde jag som meddelandet bad mig och höll nere strömknappen. Därefter vaknade datorn aldrig igen. Snyft.

Det var bara att stövla ner till LAN Master som ligger några hundra meter härifrån och lämna in den. Förhoppningsvis får jag tillbaks en nyservad dator strax. Under tiden roddas MacWorlds och CAP&Designs sajter från en Power Mac G5 från cirka 2004.

/Joel

3 kommentarer till “It just doesn’t work”

1. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    torbjörn skrev:

tråkigt!
    hade du några problem med den innan? några försymptom?
    min macbook fick kernal efter kernal, sen så kraschade den, fick byta hårddisk, sen har den funkat. förutom att på något konstigt vis vill inte bootcamp partitionera. men det är en annan historia! lycka till!

2. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Oskar skrev:

Jag får upp exakt samma meddelande på min gamla vita MacBook. Detta beror dock på att jag tappade den i trappan om inte orkat lämna in den.

3. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Joel Westerholm skrev:

Nej den visade inga symptom alls, bara tvärdog. Och inte har jag tappat den i trappan heller :-).

Men nu har jag precis fått tillbaks den, nyservad och klar. Logikkort och en minnesmodul är utbytt.

Tyck till här!

Relaterade inlägg:

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in