Dec 07
11 kommentarer till “Monday bloody monday…”Redaktionen är en blogg från gänget bakom Nordens största Macsajt (MacWorld.se) och Nordens största tidning om Mac, iPod och iPhone. Innehållet har som ambition att vara snabbt, lättsamt och framför allt underhållande. Vi skriver om saker som berör oss, från snygga ikoner till krånglande Macar till livet på MacWorldredaktionen.
Frågor eller synpunkter? Kontakta då sajtansvariga Simon Grabiec & Anna Müller!

Jag råkade på liknande dilemma idag, detta när en extern disk kopplades ur och Finder (och även disk utility märkte jag sedan) inte riktigt var med på det.
Enda jag kunde göra var att starta om datorn då det omöjligen gick att starta Finder igen efter detta.
Verkar vara något som dykt iom Snow Leopard?
Jag tror att jag har sett exakt samma meddelande, fast på Leopard. Då var det allmänt system krångel med min dator och tillslut körde jag en arkivera och installera, sedan fungerade det.
Men jag tror att felet har med launch services och/eller fil rättigheter att göra, försök att leta efter fel i “systemmeddelanden”.
Jahapp, det där hände mig för ett par veckor sen. Var tvungen att reboota för att få det att funka. Minns inte riktigt vad jag hade gjort för att få Finder att hänga sig…
En koruppt dmg?? En ofullständig dmg? Vad gjorde du?
Varför ser Finder-gubben fortfarande glad ut
Han borde ju sura som attan
Påminner mig om den gamla windows-tiden… huuu
Haha
Påminner lite om ett meddelande jag fick på min Linuxdator: “Programmet Crash Reporter har kraschat. Crash Reporter samlar nu in information of kraschen.” xD
Alvar - jag döpte om ett usb-minne…
Exakt samma sak hände mig igår måndag.
Hela finder spökar nu för mig var och varannan dag.
Detdär hände mej för några dagar sen när jag försökte öppna Systeminställningar, verkar bara hända i Leopard(inte SL skummt nog) och fullständigt slumpmässigt “/
Uppfinnarn:
Kanske inte är så skumt, med tanke på att med SL medföljde ett stort, stort antal buggfixar.