Även om jag spelat väldigt många spel på min kära iPhone så är det få spel som jag har fastnat för så mycket för som Flight Control. Jag misstänker dock att jag inom snar framtid kommer vara lika stor torsk på Doodle Jump men nog om det.
Mina nuvarande siffror på Flight Control är just nu:

Självklart finns det säkerligen folk där ute som har bättre siffror, men jag tänkte dela med mig av tio tips för den som vill utveckla sitt Flight Control-spel. Sedan är jag förstås nyfiken på vad ni har för rekord?
1. Ta det lugnt och stressa inte bara för att de kommer mycket plan. Även om du kommer långt in i spelet så kommer det inte komma fler och fler plan, det kommer bara i vågor.
2. Landa planen snabbt, det ger dig bättre överblick och du slipper ha ett gäng vita streck överallt.
3. Undvik att flyga nära kanterna, risken är att de krockar med plan på väg in på skärmen.
4. Snabba plan ges ofta förtur att landa men det är de långsamma som är farliga just för att de är i vägen när det håller på att landa och är LÅNGSAMMA! Helikoptrarna är livsfarliga just för att de är på skärmen så länge innan de landar.
5. Spela mycket, övning ger färdighet.
6. Skapa ett mönster i landningen, dvs lägg planen i kö så att de landar snabbt och smidigt. Undvik dock att lägga snabba bakom långsamma.
7. Chansa lite, varningen som dyker upp när två plan (eller en helikopter) är nära varandra är överdriven och är bara farlig för de snabba planen. Planen kan ligga väldigt nära varandra innan de krockar förutsatt att de är på väg åt samma håll.
8. Justera planens väg hela tiden, gör inte en inrutt och låt det vara sen utan justera ständigt så att du snabbt får ner planen och helikoptrarna.
9. Ha ett rekord att slå (exempelvis en arbetskamrat), få saker sporrar så mycket som att slå någon annans rekord.
10. Sista tipset är väldigt personligt; stäng av musiken! Den sätter sig på hjärnan och rätt vad det är så kommer du nynna melodin på kvällen och drömma om att landa plan (det har hänt mig).
Lycka till!
/Daniel
3 kommentarer till “Rekord på Flight Control”
Detta lilla spel är enkelt, utmanande och väldigt roligt när man har några minuter över. Kan någon tipsa om något liknande spel? Haha vilka bra rekord du hade Daniel! Jag törs knappt nämna mina…
Har du någon nära vän kan man även spela tillsammans på varsin Iphone, ännu mer utmanande och skoj!
Så härligt få experttips på hur man skall slös bort sin redan bristfällliga dötid av ngn som verkar vara hävert på det.
Skaffa ett liv.
Drick öl och pippa!
Ser skoj ut, blir att testa