Yes då var det dags, med kniven mot strupen så är det väl lika bra att presentera mig. Daniel Wuopio var namnet och tiden jag kommer spendera på MacWorld är inte mindre än 10 veckor! Det lär bli en hel del kaffe under den tiden. Trots att jag jobbat på många ställen med maniska kaffedrickare så finns det en del i huset som skulle kunna ringa Guiness rekordbok med stor chans att få komma med, inga nämnda och inga glömda.
Men mer om mig, jag läser sista terminen på Södertörns Högskola och tanken är att jag ska bli utbildad journalist med “multimedial erfarenhet” när jag är klar. Jag bor till vardags några mil utanför Stockholm i Märsta där jag spenderar dagarna tillsammans med min flickvän och vår hund. Intressen är film, träning, tv-spel och Mac såklart. När det gäller Mac är jag egentligen rätt nyfrälst och avskydde från början allt vad fruktdatorerna stod för. Det faktum att typ inga spel gick att spela på dem gjorde inte saken lättare. Men med personlig mognad och en MacBook Pro samt en Iphone så har jag snabbt fått omvärdera min datorsyn. Nuförtiden tycker jag det är jobbigt att sitta framför en vanlig PC och spyr gärna galla över allt som har med Windows att göra.
Första dagarna på MacWorld har börjat rätt behagligt med lite tolkning av engelska texter och så lite kaffedrickande förstås. Det första jag slogs av när jag kom hit var hur stort de var, jag hade visst missat att IDG har ganska många tidningar under sina vingar så där lärde man sig nåt nytt! Vad mer kan man säga, jag är till mina arbetskamraters stora förfäran ingen van bloggare, twittrare eller ens facebookare så det är ganska nytt för mig. Nivån på redaktionen känns helt rätt för mig med lagom balans av humor och allvar. Det känns tidigt som att jag kommer trivas bra här och jag misstänker att det kommer skrivas en del inlägg av mig i framtiden.
Allt gott!
9 kommentarer till “Praktikantens första dagar”
ska bli kul och läsa om dina 10 veckor. spel på dator nej tack om det inte är honors of orc förståss…
Spela spel gör man med spelpjäser av trä (metall kan också funka) på en spelplan av papper och inget annat!
Wälkomisch!!
Hoppas att du kommer att trivas.
MacWorld-redaktionen verkar riktigt trevlig.
Kan bara instämma i vad Pe säger här ovanför. Jag har själv haft praktik på MacWorld, om än bara i fyra veckor, och tiden bara sprang iväg. Ta vara på tiden med Leijon & Co!
Lycka till!
Välkommen och lycka till!
Kan bara bekräfta vad andra sagt: MacWorld-redaktionen är ett hyvens gäng helt enkelt. Känns lite trist att vara 1000 mil bort och inte kunna komma ner och överraska med en nybakad chokladkaka.
Låter mycket bra att ni har så positiva saker att säga om redaktionen. Lundberg: 1000 mil är en bit bort men om du skickar den nybakt med posten så kanske den hinner fram i någorlunda ätbart skick?
Angående spel på Mac så spelar jag idag väldigt lite spel på Mac (av anledningen att det knappt finns några) och har istället lagt fokus på Playstation 3 och Xbox 360.
Härligt med att Märsta är representerat på MacWorld!
Lycka till!
Enda spelet man vill spela på dator är ju Starcraft och snart Starcraft 2 och det funkar ju kalas på mac så
Ha så skoj på IDG!
Välkommen!
En del av att bli journalist är väl att korrekturläsa sina texter?
Finn ett fel.
Tips: …hur stort de var,