Mikael Hall, estradör, vegoburgar-junkie och video-allt-i-allo på IDG, kom förbi och försökte sälja in att vi skulle ge honom en egen matspalt i MacWorld. När han toppade hela pitchen med att den skulle heta MackWorld var vi ju tvungna att åtminstone låta honom gästblogga.
Här är Mickes första tips: *trumvirvel* Sex sorters ostdröm. Vad säger ni, ska vi ge honom en spalt i tidningen?

Jag kom hem och hade ordentliga cravings på ost, vilket passade utmärkt eftersom en “glömd” ostbricka fanns hemma i kylen. Sweeet! älskar när cravings och kylinnehåll är kompatibelt.
Jag plockade upp två ostfrallor (ansiktsfrallor), ni vet vanliga fransk/svennefrallor med bränd ost på utsidan, på Seveneleven. Det blev också en folköl som bonus. Sen hem.
Receptet:
1. Fram med pecorino.
2. Fram med gruyere.
3. Fram med skumstark grönmögelost (sinnesgod).
4. Fram med lagrad grevé.
5. Fram med helt vanlig jävla keso.
6. Skiva lite gurka (optional)
Använd generösa mått och planera gärna för fler än dig själv, det ger mer mättnad och skönhetskänsla. Dra på allt på mackorna, knäck folkölen och njut. Åh gott.

10 kommentarer till “Gästbloggen: MackWorld”
Borde vara en dödssynd att förstöra fin ost med något så hemskt som en seg ostfralla från 7-eleven. Bullarna där kan knappt klassas som bröd och antagligen består den sk. osten på den mest av konserveringsmedel, gummi och färgämnen.
Låter som en alldeles utmärkt idé. Mer vegoburgare till folket! Det här recepetet var helt i min smak också.
Ge honom vad han vill ha! Mer ost till folket!
Ge Micke en fast spalt nu! MackWorld!
Jag kräver att karln ska få matblogga. Han är ett geni.
Micke är ungkarl får man förmoda…
Det finns ingen som älskar osth mer än mig! Dessutom är jag även ljuvligt förtjust i både vegoburgare och MacWorld. Det passar så oerhört bra ihop, det bevisas även här! Ge karln en spalt!
Sorry, men jag vill inte läsa om mat i min favorittidning.
Det finns en uppsjö av tidningar för det också.
Skall det bli en tidning om allt som vem? gillar så finns det en hel det andra saker att skriva om också.
Jag skulle ha gjort mig av med keson och slängt in en getost istället.
Genialt. Ger oss mer! Ge publiken vad publiken vill ha (dvs fler recept).