Fräcka förslag som skulle förbättra iPhone

Redaktionen Kommentera!

Som nybliven iPhoneägare finns det en hel del jag gillar, och annat som inte alls faller i min smak. Oordningen på applikationerna och avsaknaden av multitasking är två problem, där kanske den sistnämnda är det enskilt största irritationsmomentet för mig. Varför kan jag inte skicka sms samtidigt som jag lyssnar på Spotify?

Hur som helst har den svenska designbyrån Ocean Observations på eget bevåg tagit fram två koncept på hur båda dessa problem skulle kunna lösas, och jag måste säga att jag gillar dem.

Mutitasking:

Bättre överblick över applikationer:

/Joel

6 kommentarer till “Fräcka förslag som skulle förbättra iPhone”

1. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Mattias skrev:

Vänta, vänta. Finns det NÅGON som använder cover flow om de kan undvika det?

2. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Blomqvist skrev:

Själv jag oerhört tacksam för att iPhone inte har multitasking. Mina förra telefoner har haft det, vilket bara medför problem. Att kunna stänga av en applikation med ett knapptryck är oerhört värdefullt för mig. Fast och andra sidan så tror jag att apples lösning på till ett smidigt multitasking hade fungerat minst lika bra.

Exposé däremot, det hade varit kalas, förmodligen är det väl så apple kommer att lösa multitasking.

3. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Peter Forss skrev:

Angående gränssnittet för att byta program har Apple nog inga problem att lösa det. Gillar dock förslagen som togs upp.
    Varför man inte kan multitaska har ju dock varit klart sen den första generationen iphone släpptes. Det drar alldeles för mycket batteri och de har ju istället stöd för “meddelanden” som jag förstår det.
    Har ingen iphone själv men kan känna att det borde kunna vara upp till användaren om man vill tillåta detta. Däremot måste de lösa det snyggt, på min WM kör jag oftast 5-10 program igång i bakgrunden bara för att jag glömmer släcka ner dem korrekt. Högst 2 av dem vill jag ha igång.

4. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Christoffer skrev:

Det finns expose till iPhone/iPod touch om man har jailbreakat den… Jag har det :razz:

5. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Thomas skrev:

Jag har precis köpt en iphone men jag är såå besviken 1)batteriet är såå dåligt fast man knappt gör något2)om man laddar ner bilder från datorn till iphonen så kan man inte deleta dom direkt i tel,det kan man göra med alla andra mobiler,allting har jag märkt ska vara såå omständigt med apple vad vill dom??. 3)varför kan man inte skicka bluetooth mellan en ericcson t ex?finns det ingenting man kan göra åt detta så att det fungerar??

jag är redan trött på min iphone

6. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Thomas skrev:

Jag har precis köpt en iphone men jag är såå besviken 1)batteriet är såå dåligt fast man knappt gör något 2)om man laddar ner bilder från datorn till iphone så kan man inte radera dom direkt i tel,det kan man göra med alla andra mobiler,allting har jag märkt ska vara såå omständigt med apple vad vill dom??. 3)varför kan man inte skicka bluetooth mellan en ericcson t ex?finns det ingenting man kan göra åt detta så att det fungerar??

jag är redan trött på min iphone

Tyck till här!

Relaterade inlägg:

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in