Räddsäck Anna Müller bestämde sig mitt på fredagen för att installera OS X Snow Leopard, trots våra varningar att hon inte kommer kunna jobba på en halvtimme.
- Tror ni inte att jag har andra saker att göra offline eller? kontrar Anna Müller.
Men en tredjedel in i installationen lyckas undertecknad komma åt strömsladden till hennes dator. Efter det var det bara att starta om datorn från dvd-skivan och börja om.
Nu håller vi tummarna. Kommer OS X lyckas installera om systemet trots denna katastrof?

Stay tuned för den rafflande fortsättningen.
Lyckas installationen trots denna fadäs?
- Ja, det kommer att fungera finfint (77,0%, 33 Votes)
- Ja, men det kommer att bli en nyinstallation med alla dokument intakta (12,0%, 5 Votes)
- Nej, hennes dokument är förevigt förlorade (12,0%, 5 Votes)
Total Voters: 43
Uppdaterat: Alla filerna är kvar!!!!! Se bildbevis:

17 kommentarer till “UPPDATERAT Just nu: Är alla Annas dokument borta?”
Röstade på första alternativet.
Hallå!? Snackar vi OS X nu eller. Klart det kommer fungera som en dans.
Klart det funkar. När jag la in 10.6 på en bekants Macbook Pro så hängde den sig i booten (gråa bakgrunden med snurrande hjulet). Vara bara att trycka på strömbrytaren och göra om allt. Ingenting skadat inuti systemet.
.. frågan är dock om inte Anna hade behövt en rensning av sina dokument?
Desktop management
Var inte en av nyheterna för just SL att det numera inte skulle vara någon katastrof om installationen av någon anledning avbröts - eller har jag drömt?
Kommer gå bra…
OMG
Tror det hade behövts en dokument-rensning där.
med tanke på hur skrivbordet ser ut skulle det nästan behövas
men som SL funkar installeras alla nya filer till en temporär mapp som sen kopieras över till systemmapparna, om nåt händer under installationen ska SL kunna börja om utan att några kritiska filer har ändrats eller skadats
ARRGGGGGGHH! Städa skrivbordet!
Wow, hennes skrivbord påminner mig om en kund jag hade för länge sedan som hade hundratals dokument på sitt skrivbord, men nästan alla var helt tomma.
Jag frågade varför och hon svarade att de var för att hon inte behövde innehållet längre och hade raderat det…
Skrivbordet påminner om min käre fars dator innan jag tvångsinstallerade XP på den. Sen dess har han hållit skrivbordet ganska rent
Jäklar, mycket grejer på skrivbordet där. Tur att det finns Spotlight/Quicksilver när man ska leta rätt på grejer.
Om man gör ikonerna mindre kan man nog klämma in 100 dokument till på skrivbordet
Note to self: “Diskutera Annas datorhygien på nästa utvecklingssamtal”.
mitt skrivbord är rent och öde
@Leijon - Haha!
Hellre lite ikoner på skrivbordet än ett rent helvete…