Feng shui på redaktionen

Redaktionen Kommentera!

Senaste året har vi flyttat vår redaktion från punkt A till punkt B till C till punkt B igen. Någonstans mellan alla dessa flyttar försvann den här sköna, fräscha starta-om-på-nytt-känslan och den sprudlande energi som efter första flyttarna lades på att organisera framförallt alla sladdar. Det var inget kul längre. Så efter förra flytten, som var långt innan sommaren, har sladdarna till vår redaktion liknat något slags dagen-efter-woodstock festivalen-inferno. Och vi har väl en sisådär tjugosju gånger per person sagt ”Nu måste  vi ta tag i de där sladdarna”. Folk har snubblat, ramlat, fastnat, förstört utrustning (tänk om alla produkter haft Macbookens smarta klick on-lösning i nätuttaget) och blivit sjukt irriterade. Glöm att rulla kontorsstolen, här har rejäla knälyft varit enda alternativet vid stolsförflyttningar.

Vi trodde att räddningen var nära för ett par veckor sedan när vår vaktmästare kom upp med två rejäla sladdsamlarskenor. Men icke. Han har ont i ryggen och klarar inte att krypa på golvet… vilket vi inte fick reda på förrän efter ett någon vecka så vi lät dem stå i väntan på åtgärd.

Men! Igår efter lunchen tog Joel och jag äntligen tag i det hela. Och efter en halvtimmes slit och pust och stön och svett var vi klara. Det blev såååååå fint.

Före:

090916

Efter:

090916_2

Titta vad glad Joel blev!

/Anna

7 kommentarer till “Feng shui på redaktionen”

1. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Pontus skrev:

Noterar även Joels spänst. Sådär har jag inte kunnat göra med benen sen jag var typ tolv…

2. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Anna skrev:

Eller hur?! Samma här…

3. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Peter N skrev:

Sisyfosarbete! Lägg ner… :twisted:

4. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Alexander Molin skrev:

Ordning och reda ger en glad redaktion! :smile:

5. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Pe skrev:

Ja sladdar som är i vägen är något utav det jobbigaste som finns.

6. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Lundberg skrev:

Och här fick rubben mig att tro att ni flyttat om skrivborden för att peka i exakt rätt vinkel och med öppningar åt rätt håll. Naturligtvis med så många hörn som möjligt pekandes mot PC för Alla :twisted:

7. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Peter skrev:

@Lundberg Haha!

Men WTF? Är den där Joel gjord av gummi?

Tyck till här!

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in