Back to basic - då går jag igång!

Macprogram, Redaktionen, Tips, iPhone Kommentera!

090911

Jag är inte mycket för att spela, och ju mer komplexa och komlicerade spelen blir ju mindre intresserad blir jag. Provade spela The Sims för ett par år sedan men blev helt knäpp - det var ju som att leva ett riktigt liv. Man såg sin sociala stapel sjunka och pengarna rusa iväg - under en period blev jag tvungen att sälja min säng varje morgon för att ha råd att leva och sedan köpa tillbaka den på kvällen. Nä… men däremot de här enkla, simpla spelen, ja de väcker faktiskt ett visst intresse hos mig.

Sedan jag köpte iPhonen har mitt spelade ökat med flera hundra procent, jag är helt galen i Doodle Jump och Words With Friends till exempel. Och häromdagen ropade min snubbe på mig och ville visa ett spel på datorn, som heter Canabalt. Det är helt vansinnigt pixligt och old school - och fantastiskt roligt! Först avfärdade jag det med “Trams” men sedan testade jag och satan i gatan vad roligt det var! Och sjukt beroendeframkallande.Och vet ni vad? Det kommer snart till iPhone… :mrgreen:

Vad man gör? Man kutar på hustak och hoppar från tak till tak. Du får mer poäng ju längre du kommer innan du dör. För varje hopp accelererar gubben och det blir svårare och svårare.

Spelar ni ? Vilken sorts spel gillar ni?

/Anna

15 kommentarer till “Back to basic - då går jag igång!”

1. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Joel skrev:

Stört roligt! Fasen, jag som har en massa att göra i dag. Får spela vidare efter jobbet istället :-).

2. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Svdbrg skrev:

Sjukt roligt! Grym tidsfördrivare måste jag säga :D Blir galet svårt efter ett tag när det går så fort så man hoppar för långt :P

3. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Svdbrg skrev:

PS: 2725 kom jag. Vad har ni för rekord? :D

4. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Anna skrev:

HAHA jag klarar bara 1338! Jag får öva lite till…

5. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Anna skrev:

2008 ….

6. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Anders skrev:

2214! Måste fortsätta spela!
    Det är ju tamejtusan beroendeframkallande!

7. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Mattias skrev:

Det där spelet låter som (utan att ha testat det) en 2D-version av Mirrors Edge :P

8. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Mattias skrev:

…okej, det var inte en 2D-version av Mirrors Edge. Vad är det för skumt som händer efter ett tag när det helt plötsligt dyker upp en byggnad med en vägg? Vad ska man göra där? >_<

9. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Jesper skrev:

Mr Driller är enkelt, snyggt, och så där jobbigt frustrerande att man “bara måste spela en gång till”.

10. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Oskar Falk skrev:

Mattias> Om du kommer till en vägg så finns det ett vitt streck i den (eller hur man ska beskriva det). Det är en glasruta (du hoppar genom en lika dan ruta precis i början av spelet när du lämnar byggnaden du börjar i). Det handlar alltså bara om att tajma ditt hopp så du hoppar in i rutan och inte träffar fasaden ovanför den :)

11. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Oskar Falk skrev:

Rekord: 5373m :twisted:

12. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Anna skrev:

4467 !!!!!!!!!!!!!! :grin: :grin: :grin:

13. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Veronica skrev:

Skoj! Detta kan verkligen bli en långkörare på iPoden! För min del blir det Monkey Flight. http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=311768443&mt=8 (finns även en gratis lite-version, men personligen tycker jag att de challenges som finns är roligast.)

14. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Veronica skrev:

2725 är mitt rekord nu. Maken däremot har 4378 så nu är det poängkrig här i huset :D.

Jag inser att jag inte skrev klart kommentaren innan, så ivrig att förbättra min poäng var jag.

I vilket fall, Monkey Flight - grymmans spel att köra då man som jag ammar sonen eller sitter på bussen. Som jag skrev gillar jag uppdragsdelen bäst och har snart tre stjärnor på alla 30 - vissa har varit klart svårare än andra.

Skaparna av Monkey Fligt “Donut Games” har även gjort ett spel som heter “Rat on the Run”. Själva spelet är inte vidaer kul, mend et innehåller ett minispel “Rat on a scoter” som är väldigt likt detta spel som blogginlägget handlar om. Du åker på en scooter och trycker på skärmen för att hoppa och ska helt enkelt komma så långt som möjligt.

Ett annat bra spel från ovan nämnda spelskapare är Lucky Coins. http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=310068841&mt=8 Stillsamt och med kul uppdragsläge. I det har jag dock klarat alla uppdrag med tre stjärnor så det kör jag inte så mycket. I valet mellan dessa tre spel blir det “Monkey Fligt” helt klart.

I övrigt, Icy Tower - det gillar jag. Synd att det inte finns till Mac. Samma sak med en annan favorit Audiosurf - en Macversion vore underbart!

15. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Daniel skrev:

18 472 nu :D :D

Jaja, ett år senare… :)

Tyck till här!

Relaterade inlägg:

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in