I går landade de första exemplaren av vår storsatsning Allt om iPhone i butikerna och i dag går full leverans ut till över 2 000 försäljningsställen runt om i landet.
Det är 196 sidor guide till allt som har med iPhone att göra. Allt från hur varenda funktion och port fungerar till mer avancerade saker som att konvertera filmer på bästa sätt och hitta apparna som gör dig mer produktiv. På köpet får du även en cd med videoguider till våra favoritprogram på App Store.

40 kommentarer till “Allt om iPhone ute - du köper väl den i dag?”
Finns den så man kan läsa den i iphonen?
Ligger och läser den nu, hitills har den varit kanon!
Verkar bra. Kanske något man borde spana in
196sidor, vad kostar den?
Kostar 99:- värt varenda öre!
Värt vqrenda öre om man nyss köpt iphone.. Det finns ju inga nörd sidor!
Jag tror inte macworld kan göra en nörd tidning! Unleach the skrufve with no rules! Let him make the most geekie macworld in the history!!!
Alvar, du måste nästan ha varit med och byggt mobilen?
Har haft iPhone sedan den släpptes i Sverige och redan lärt mig en massa nya saker från denna tidning. Och då har jag bara läst en tredjedel än. Kanon, Macworld!
macworld gör aldrig någon bra macnörd tidning… när det är iphone special är det bra de bästa programen!
jag som ville ha hur du reparerar den, eller liknande!…
kollade igenom för att se vart nörd sidorna började! såg att det inte fanns några!
vill ju ha terminal kul som det var med i en macworld tidning för några månader sedan, rett kul men jag vill ha mer!!!
[...] Allt om iPhone ute – du köper väl den i dag? [...]
Tycker att det uppdateras dåligt här nuförtiden
Ska köpa den imorgon, se om där är något vettigt i den.
Hoppas man får nytta av den.
Titta på den i den lokala affären men fick intryck av att den var riktad till nya ägare som ville lära sig grunderna och inte mycket mer. Hoppas att nästa utgåva är lite djupare som mer vana iPhone-användare kan njuta av. Låter annars som en bra idé med iPhone tidning i det snygga formatet.
Jag kan inte hitta den på ICA eller hemköp?
Kan man beställa på nätet är det en tidning som återkommer som man kan prenumerera på?
Jag köpte den idag på Pressbyrån. 99 kr.
Tidningen är riktigt fin, layout och hur innehållet är upplagt. Jag tycker att innehållet är mest riktad till nybörjare, men det var några intressanta saker man missat. Om du nyss har köpt en iPhone så är den perfekt.
Bra jobbat med den i alla fall!
Det verkar mest vara positiva kommentarer här så dt borde leda till köp.
Men jag fattade inte riktigt om det fanns en digital iphoneversion?
Finns det någon webbsite där man kan köpa den?
Hej!
Jag beställde och betalade med VISA för pdf filen, men har inte sett den. Det har inte kommit någon med mail och det fanns inget ställe jag kunde ladda ned den. Är det jag som är dum eller är det något fel.
Hälsningar Chrisse
Av alla de 2000 försäljningsställena verkar det inte finnas ett ända ställe på Södermalm Stockholm där den går att få tag på, sökte igår i både stora och små tobaksaffärer, Pressbyrån, mataffärer som Konsum, Ica, Hemskköp, minst 12 ställen, men nada. Kan väl inte vara slutsåld, vore för bra/trist. Vet någon var den finns på östra södermalm helst ??
Hej Wes!
Redan slutsåld? Kan det vara så? Den finns i alla fall i rikligt antal på Daglivs vid Fridhemsplan. Och på Pressbyrån på centralen.
Kom åt den här på Pressbyrån helt av en slump och det sade “Klick” på en gång. PRECIS vad jag vill ha!
Idé = 5 plus,
Storleksformat = 5 plus,
Innehåll = 5 plus,
Layout = 5 plus,
Upplägg = 5 plus och tillsist..
Tillgänglighet, lättförståeligt = 4 plus
Det är bara att gratulera och säga Tack!
Fortsätt så. Ser fram emot nästa lilla och händiga “bok”.
MP
@MirrPL: Det var OTROLIGT kul att höra!
Nästa Allt om iPhone kommer att fokusera hårt på tester av appar så att man hittar guldkornen bortom topp 25.
Går det att prenumerera på tidningen?
För att vara en iphone-ägare sen februari 09 så måste jag säga att tidningen inte var värd alla sina pengar.
Hade den varit i vanligt format så hade sidorna varit 4gånger mindre (som en vanlig tidning är på om inte mindre?)
Det mesta som stod i den var väl inget speciellt. Och en del saker upprepades ett par gånger i olika avsnitt. Blev väldigt besviken i alla fall, såg fram emot något läsvärt för dom pengarna. De som gillar tidningen lär väl också vara relativt färska med sina iphones och då förstår jag att man gillar den, eftersom det inte ingår någon manual med iphonen annars så fulländar denna det.
Så därför vill jag säga att det inte är något “speciellt” då det mest är saker om hur telefonen fungerar (liksom iphone-manualen på nätet).
För någon som kan sin iphone ganska bra eller mer så är detta inget givet köp alls för dom pengarna. Hade den däremot kostat en tredjedel av priset så hade det nog gått an som ett komplement till sin telefon bara.
Hoppas tidningsskrivaren tål lite negativ kritik f.ö.
Dock kan jag inte säga att innehållet i sig är dåligt skrivet eller innehåller dålig information, utan mer att den lämpar sig för helt nyblivna iphone-ägare.
Hoppas på en mer intressant “allt om iphone” nästa gång, där det står något man redan inte visste!
PS. Du glömde lägga till en punkt/bild och info som visar vart dom 3 sensorerna på iphonen sitter ibland telefonens “överblick”.
@Miche: Då kan jag glädja dig med att nummer 2 av Allt om iPhone kommer att vara betydligt mer avancerad och innehålla fler tips på saker de flesta inte har koll på.
Vi kände att vi var tvungna att börja någonstans, och med en total guide till de grundläggande sakerna överstökad kan vi gå vidare.
Varför kostar Allt om iPhone som PDF (IDG PDF Shop) lika mycket som den tryckta tidningen?
Inget tryck. Ingen distribution. Ingen CD.
Ni är ju lika dåliga som musikindustrin
@Leijon: Tack för svar. Jag förstår er logik i det hela och ser glatt fram emot nästa nummer!
Tyvärr helt omöjlig att få tag i i Växjö med omnejd
Var finns “tipsa en vän” knappen på forumet?
@Chris: Illa, ta och mejla kundservice@idg.se så kan de skicka en till dig.
@TEGE: Lite offtopic, men när du är inloggad och inne i en tråd bläddrar du upp till första inlägget, där knappen “Verktyg” finns till höger. Klicka på den och därefter på “Tipsa en vän om tråden”.
I Växjö finns den på Coop Xtra Norremark!
I Jönköping verkar tidningen helt omöjlig att få tag i. Är alla slut?
@Jesper: Den finns tyvärr inte i butik längre, men mejla kundservice@idg.se så fixar de ett ex till dig.
P-byrån igår, än kan man visst ha tur.
Eftersom det inte går att få tag i tidningen mera så undrar jag om det är någon som har läst sitt ex klart och vill sälja den till mig
Jag betalar fullt pris och frakten hem till mig.
Fundera på det för jag vill verkligen läsa den och se om Iphone är något för mig.
Jag håller med Daniel i inlägg 26 och undrar varför han inte får ett svar. Frågan är mycket välgrundad, duckar ni den för att ni har fel eller????
Hej.
Som ny ejer af en iphone, er det et super godt blad, ser frem til det næste.I burde udgive bladet i hele Norden, lige som andre Svenske blade, eks: Hobby og Mc blade.
Med venlig hilsen.
Jens Skaarup
Copenhagen
Danmark
@Danne W: Det har du helt rätt i. Tror det mest är gammal vana. Ska se till att någon justerar priset nedåt.
Hej,hur hittar jag pdf filen om Allt om iPhone nr 1 skulle vilja köpa den(har redan köpt nr 2)men saknar “bruksanvisningen”
tack för hjälpen
Vad köpperman Allt om iPhone när man har missat första numret