En vecka och tre dagar som iPhone-ägare! Jag är oerhört nöjd med att jag skaffat en men också med att jag väntade tills nu - 3GS är verkligen ett jättelyft från 3G. Jag använder filmfunktionen hur mycket som helst och den hade jag verkligen saknat om jag hade skaffat iPhone tidigare. Nog om detta. Här kommer tre appar jag längtar efter.

IKEA-appen - kolla om varorna finns i lager, bläddra i katalogen och briljanta sökfunktioner. Naturligtvis ska vi kunna möblera våra rum direkt i iPhonen. Kanske ta ett foto och sedan peta in möbler från sortimentet för att se hur det kommer att se ut! Bilden är lånad av den här sidan.

Snood - coming soon säger sajten sedan årtionden (okej några månader). “Är vi framme snart?” Jag vill ha appen nuuuuuu! Flight Control och DoodleJump är riktigt roliga, men Snood är en skön klassiker jag verkligen skulle vilja spela på väg till jobbet.

Tradera - sälj och buda och följa auktioner med push notifications på nya bud, bevakningar etc såklart. En tidsfråga? Sedan Blocket släppte sin app i går känns tränger behovet på ännu mer!
Det här är som sagt bara tre av mina önskemål - vad går ni och längtar efter för appar?
/Anna
27 kommentarer till “Annas topp 3-önskelista”
IKEA är ju lugnt en efterlängtad app jag skulle vilja ha!
Tradera var det första jag tänkte på efter Blocket-appen
Ebay, som ju äger Tradera, har ju sin app i Amerikanska iTunes där de kör Push notifications när du blir överbjuden. Samma sak för tradera vore ju absolut guld.
IKEA och Tradera är efterlängtat!
Sen vill jag ha en komplett app med IMDB
Jag håller med “Erik”, Tradera har jag längtat efter länge. Det gamla favvospelet “Loderunner” skulle sitta fint också
Ska det gå lika bra att söka som på IKEA sidan då eller? “Tyvärr kan du inte söka just nu, försök igen senare!”
Förstår inte hur ett sånt företag kan lyckas med en så katastrofal sida, när man väl kan söka så hittar den inget iaf. Underbart, nu fick jag klaga lite också, det var härligt.
IMDB app, ja tack!
IMDB var en bra idé! Hoppas det kommer snart. Jag har inte haft sådana problem med IKEA faktiskt…
Samtidigt känns det ju som att man inte vill fylla upp sin iPhone med en massa småprogram som går till hemsidor som man faktiskt kan surfa till ändå…
Mattias - men apparna tar ju inte så speciellt stor plats. Och de jag använt mig utav är mycket smidigare än att nypa runt på webbplatserna.
Vad är Ikea?
Jag önskar inte ett Tradera-program. Jag önskar att Tradera blir integrerat med eBay. Har hoppats på det ända sedan eBay la ner eBay Sverige och köpte upp Tradera.
Då skulle det ju räcka med eBay-appen.
IMDb-app finns ju redan… Movie Genie söker igenom IMDb på precis samma sätt som den officiella appen som försvann efter några dagar! Funkar hur klockrent som helst!
Om Tradera bara tog tag i saken och bytte motor till samma som sitt moderbolag, skulle saken vara biff. Finns en uppsjö av bra och praktiska program till Macen för att hålla i ebay-auktioner, som ingen av oss tyvärr kan använda pga att Tradera vill fortsätta köra på sin egensnickrade plattform.
Jag vill ha en Ica-app, där jag kan skriva in vad jag letar efter och så får jag upp en karta som visar var jag hittar kondenserad mjölk, plastpåsar och annat smått som jag aldrig hittar annars.
Kanske som augmented reality, där pilar visar vart jag ska gå och hur långt bort prylarna ligger?
Heroes of might and magic 3 till iPhone tack!
@Börney: +1 på den!
Vad sägs om spelet Warcraft II?
Notera: 2:an, klassikern. Isåfall Direct X-versionen portad till OpenGL ES. Det vore verkligen mäktigt! Systemkraven var “80486 processor” för DOS-versionen, men en Pentium rekommenderades. Måste vara enkelt att få ett sånt spel att flyta på iPhone och iPod Touch. Pris? Jag skulle betala 75 spänn, any time!
Trådlös laddning 1
starcraft 2
mac os 9 3
o yeah
@Tony: Oh yes. Lätt den bästa versionen. Spelade över modem back in the days. Det var tider det.
Sitter just och söker på den där IKEA appen. Den finns inte! Otroligt! Den borde dom släppa nu när dom släpper nya katalogen, tycker ni inte.
En Funbeat-app!
Jag skulle vilja ha Audiosurf, saknar det sedan jag bytt till Mac. Något av det enda jag saknar faktiskt.
En Tradera-app vore fint, men jag är rädd att jag skulle köpa än mer prylar om det blev för enkelt.
Ja, vad säger man, stort grattis till Müller då
En stor dag idag när Snood äntligen går att köpa
Trådlös synkning!
En SJ-app för sjutton!
Går i dagsläget inte boka tåg via iPhone, SJ’s hemsida är som bekant fruktansvärt okompatibel med iPhone. Kom igen SJ! Sluta upp med gubb-beteendet! Kom in i framtiden!
Såg att du blev besviken över Snood @ AppStore, Anna.
SJ app var en bra idé, det vill jag ha, sen kom jag på lite andra också.
SvenskaSpel
Bet365
Handelsbanken