Jepp. Testerna är i full gång - delar med mig av testet hur snabbt de startar. En iPhone 3GS 32GB vs en iPhone 3G 16GB. Båda kör senaste mjukvaruversionen, ingen är jailbreakad. Here we go:
Resultatet. 19.9 sekunder vs 34.4. Ja jag vet att jag säger 19 sekunder för 3GS, det borde rundats av till 20 sekunder. Men ändå, det är snabbare!
Har ni en Jailbreakad och upplåst iPhone 3G med hyfsat mycket installerade appar kan ni räkna med uppemot en minut (eller längre) i starttid.
6 kommentarer till “iPhone 3GS vs iPhone 3G: Hur snabbt startar de?”
Hur är det med lagg i övrigt med nya iphonen, upplever att min “gamla” 3g ibland låser sig ca 30-60 sekunder, vilket är riktigt irriterande… (har inte mycket program alls men den segar tyvärr ihop då och då..)
Visst, bra i referenssyfte, men uppstartstid känns ju rätt oväsäntligt
Vem stänger av telefonen?
Alex: 3GS är rejält snabb i jämförelse med 3G. Det är inte bara marknadsföring. Man har fått bort sirapen ur många skrymslen och vrår och det känns hela tiden under användning, speciellt när man går in i oöppnade program.
Någon som testat att backgrounda program? För då blir min iphone seg eller krashar!
Det verkar ju snabbt och bra men jag tycker ändå att det känns som om det är lite väl lång tid ,
Men det kanske bara är jag som är lite otålig och vill att saker och ting skall starta på direkten
Jag hitta en grym Windows fail!! http://www.youtube.com/watch?v=KMcPz1_ccM4