I dag smäller det!

Redaktionen Kommentera!

I dag är dagen D. Eller snarare dagen i. iPhone 3GS börjar säljas.

Några tappra själar har stått sedan arla morgon och huttrat utanför stängda butiker för att lägga vantarna på några av de första iPhone 3GS som säljs i Sverige! Här är ett par bilder vi lånat från Telias iPhoneblogg som visar en ensam uttråkad kille i Sundsvall, det gäng som samlats utanför Teliabutiken på Kungsgatan här i Stockholm och några riktigt morgonpigga Halmstadsbor! Hatten av för er, vid det här laget borde de första av er redan ha fått köpa iPhone 3GS och vara på väg hem!

vantanTill vänster ser vi kön i Stockholm som började 04.20 (foto Charles Lidbom). Till Höger ser vi Jocke i Sundsvall som köade helt ensam (foto Jocke)

halmstad

I Halmstad var de morgonpiggare och började redan 03.45 (Foto Gabriella Strand)

Själv väntar jag på att posten ska komma idag! Snälla brevbäraren, kom nu! Jag bjuder på kaffe om du skyndar dig!

Stod du i kö i morse? Skicka in en bild (skrufve@idg.se) och berätta om hur stämningen var i kön och hur det kändes när du fick kassen med din iPhone så lägger jag upp det i det här inlägget! Hur såg det ut utanför Telenors och Tres butiker? Vi vill veta! Och hur känns det att ha en iPhone 3GS? 8-)

Update: Läsarbilder:

Här kommer en bild från allas vår Jeremiah - så här såg det ut i kön utanför Teliabutiken på Kungsportsplatsen i vackra Göteborg:

gothenburg

Foto: Jeremiah

Och här kommer en video från Teliabutiken på Kungsgatan här i Stockholm av YouTubeanvändaren Accountofajourney:

Keep ‘em coming! 8-)

/Skrufve

8 kommentarer till “I dag smäller det!”

1. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Bergting skrev:

Var först i kön på Sergelbutiken förra året (inte vid midnattssläppet). Känns lite beige att vänta på posten istället, men nu sitter man här och räknar timmarna tills det förhoppningsvis dimper ner en avi om att jag kan hämta den efter tre nere hos Tony i Alvik…

Peter

2. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Kiwi skrev:

Har förbokat hos Telia, så jag slipper köa. Men hade jag inte redan haft iPhone 3G sedan jag köade förra året, så hade jag nog också ställt mig i kön.

Jag känner mig lika “excited” som Borat precis innan han får träffa Pamela. :cool:

3. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Skrufve skrev:

Jag och Anna satt framför kön på Sveavägen förra året och höll koll på er som köade. Känns lite tomt att det inte blev något sådant i år. Vi får hoppas på en iPad/MacPad i höst som vi kan livebevaka istället :)

Väntar på posten. Paketet är lastat på bil för utkörning när jag kollade status på det sist :)

4. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Bergting skrev:

Hey, jag har inte ens fått leveransbesked på min - fick ett brev förra veckan om att det skulle ta fem dagar, det var allt. Crap…

5. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Jeremiah skrev:

Har en 16GB Vit - skitsnygg…

Köade två timmar (ca 0500 - 0700)

Personalen bjöd på kanelbulle och fika, stämningen i kön vart bra.
    Förutom den idiot som satt i kön, på fyllan och bjöd stadens A-lagare på sprit ….sedan visade det sig att killen satt inte ens i kön….

En sur Securitasvakt dök upp med, med en cykesadel på huvet och gastade om att om hans “glaskrossdetektor” gick igång så skulle vi åka åt helvete allihop….
    Är det ett anställnigskrav på det bolaget att man skall vara surmagad?

6. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Pe skrev:

Vad kul.
    Jag vill också köa men jag skall nog inte köpa 3gs

7. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Rasmus skrev:

bara jag som inte fått brevet så jag kan hämta ut min kära lur?

8. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Parre skrev:

Lite småsur över att Tre (och kanske andra) skickar telefonen först på releasedagen som för övrigt råkade hamna på en fredag. Jag trodde det var standard att skicka ut en pryl dagen innan release till alla kunders tillfredsställelse.

Tyck till här!

Relaterade inlägg:

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in