Vi har vetat det länge, vi som använder OS X varje dag, och nu är det bekräftat! Vår systertidning TechWorld har gjort ett stort och omfattande test av olika operativsystem. Windows XP, Vista och nya Windows 7 mötte OS X Leopard och olika Linuxversioner i ett stort test - hela 9 sidor i senaste numret av TechWorld. Vinnaren? Japp. OS X leopard.
Motiveringen lyder:
“Mac OS X vinner tack vare en väl fungerande integration av hårdvara och program samt en väl genomtänkt användarmiljö.
Administratörens arbete reduceras till hårdvarustrul (såsom hårddiskfel) och användarfel. OS X är dessutom det operativsystem som kan erbjuda det bästa av alla världar - från användaren som endast vill klicka sig fram, till den avancerade användaren eller utvecklaren som vill ha tillgång till Unix kommandorad och smidig integration med öppen källkod.”
Missa inte TechWorlds test i sin helhet - finns en del godbitar där och är läsvärt om du funderar på att testa ett annat operativsystem. Sommarnumret dyker upp i kiosk den 16 juni.
/Skrufve
12 kommentarer till “OS X bäst i världen!”
Vad har du där nere iställer för docken?
What else is new?
Tycker det är lite orättvist att jämföra med Win 7 då det inte kommit ut än. Jag testar RC1 nu, och det flyter riktigt riktigt bra. Vore intressant med ett liknande test när Snow Leopard och Win 7 kommit skarpt!
Jag noterar att Skrufve använder Apple-tgb med bt. Är den stabil att använda eller tappar den uppkopplingen ofta?
BT-tangentbordet fungerar riktigt bra, har aldrig tappat mottagning någonsin, även då bt-musen är på.
Men de kan ju inte ha testat allt vid samma dator!
Det här har ju vi som använde grejerna vetat om rätt länge.
Men det skulle vara roligt trycka upp (!) ett särtryck i nunan på en del….
De borde ha väntat med testet tills både win7 och osx 10.6 släppts… Men visst är osx grymt
Som Blixt redan skrev, vad har du längst ner på skärmen istället för dockan?? Man kan se adium, mail, tid och datum… Hur har du fixat fram de?
Det är ett skärmsläckar tillägg
kommer inte ihåg vad det heter men om ingen annan hinner före så länkar jag efter jobbet!
http://macworld.idg.se/2.1038/1.225697/10-riktigt-snygga-skarmslackare?showGallery=true&img=6#selected
hittade det som visar adium och sånt i skärmsläckaren
Så här e den
http://www.loganrockmore.com/StatusScreenSaver/
mycke nöje
Lænk till artikeln?
Jag har søkt i Techworlds arkiv men fann den inte.
Johan: Eftersom det här rör sig om ett 9-sidigt reportage så är det nog enbart PDF-köp i IDG:s webbshop eller den tryckta tidningen som gäller.