Det är inte helt lätt att vara kompis eller anhörig till någon på redaktionen, vare sig de vill eller inte blir de påverkade. Så här såg det till exempel ut häromdagen när våra kompisar åt middag hemma hos oss. Jessica fastnade i spelet FlightControl på min iPhone. Givetvis blev deras femårige son Linus nyfiken, och efter en stund satt han med frugans iPhone och var helt försjunken i spelet han med.
Så där satt de djupt fokuserade på att slå mitt urusla rekord (68 flygplan), som tur var så var mitt batteri ganska urladdat annars hade det kunnat bli sent. Nu vill båda två ha var sin iPhone. Det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli!

Har du en iPhone eller iPod Touch? Testa FlightControl och skriv hur många flygplan du lyckats landa!
25 kommentarer till “Det ska böjas i tid!”
31
91:/
68
39, har alldeles för stora fingrar…
119! Bäst hittills
Ett sjukt beroendeframkallande spel…
För tillfället är det 60 plan :/
Det skall böjas i tid.
Underbart. Barn är så goa. De får leka med en iPhone i tio minuter. Sedan går de till Pappa och totaldissar hans SE-telefon. Helt underbart.
Barnen älskar mig, deras pappor hatar mig.
Det är väl tyvärr inte så mycket att vara stolt över, men 337 just nu…
70 plan!
Som sagt sjukt beroendeframkallande, förlorar en gång och man måste bara prova en gång till! Sen är batteriet slut fast man precis laddat de!
90!
Spelar nästan varje dag på väg hem från jobbet. Simpelt spel men som sagt tidigare, beroendeframkallande. 66 plan är dock inte så mycket att skryta med. Om man nu kan skryta med ett high score i en iPhone-app
239 och håller med om att det är beroendeframkallande!
Min kusin på 6 år har ett rekord på 20 på min iPhone så håller med om att det skall börjas i tid
239 och håller med om att det är beroendeframkallande!
Min kusin på 6 år har ett rekord på 20 på min iPhone så håller med om att det skall börjas i tid
Kul! Har också rekord runt 60-70.
Jag har det mediokra rekordet med 47 plan. Airport Mania är nog att föredra ändå
Bara en vanlig besserwisser-kommentar (även påpekat av Jeremiah): Talesättet är “Det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli”, även om man såklart måste börja böja tidigt…
34 stycken. Köpte spelet för någon dag sedan, men gillar det inte riktigt. (Går mot strömmen)
Lillgrabben här hemma är och har länge (för honom) gillat min iPod Touch. Han är 13 månader nu och har sedan han var 8-9 månader sysselsatt sig med att byta bild genom att dra fingret på skärmen. Även att zooma och vrida bilder är en hobby. Nu har han även lärt sig att trycka på Home-knappen vilket gör att han gör saker jag inte är helt förtjust i… (Radera apps osv.)
Tidigare hade jag iPoden liggade på en pall bredvid min säng. Så en morgon vaknade jag av en liten duns. Då hade killen snott iPoden och nu kastat ut den från spjäsängen. Jag tog upp den och den var blöt, troligtvis var han sur över att inte få igång den och använde den som bitring istället. Nu hoppas jag innerligt att min iPod Touch inte går sönder för garantin lär ha flygit sin kos där…
Jag skäms. Och rättar felet - även om man måste börja böja i tid som Mikael påpekade.
Veronica; du behöver ju inte vara orolig för att knatten sväljer Touchen iaf iaf… den är ju lite för stor för det.
Jeremiah; Sant, väldig tur att det inte är en Shuffle jag äger
63 har jag klarat.
82!!!
113 !! Klart roligaste spelet på Appstore just nu!
169 har jag klarat!
445 HA!