Monsterdatorn från helvetet

Observerat Kommentera!

Det var en vacker kväll härom veckan. Mörkret hade precis lagt sig när kollegan Gustaw från M3 dök upp som från ingenstans. Hans ständiga leende var något ansträngt.

När jag såg vad han höll i famnen förstod jag varför. Han kallade det en bärbar dator. Jag kallar det ett monster.

Lenovos Thinkpad W700ds var det mest bisarra jag någonsin sett i prylväg. Den väger nästan 5 kilo, har två skärmar, en inbyggd ritplatta och kostar över 40 000 kronor. Vem i hela friden köper ett sådant här åbäke?! Det är ju rena rama anti-Macen!

Här är jämförelsen med min 15-tums Macbook Pro:

_monsterpc1

_monsterpc3

_monsterpc4

_monsterpc5

Här kan ni läsa M3:s test av dunderklumpen ovan.

/Leijon

8 kommentarer till “Monsterdatorn från helvetet”

1. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Robin skrev:

Fasen, trodde först att det var 13″ vanlig macbook så jävla stor den var.

2. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Apell skrev:

Ful som stryk men den är grym… för att vara en pc… :mrgreen:

3. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Mattias skrev:

Jesus fucking christ vad tjock den är :O

4. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Alvar skrev:

Skulle kanske gå att köra ubuntu på.. Undrar om tilverkaren ebdum nog att sätta in windows..

5. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Gustaf skrev:

Detta är vad vi kallar för en semibärbar. Fyfan va ful!

6. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    thor skrev:

hoppas den inte var ny, för den ser redan ut som en slit och släng dator i chassit. Men det kanske inte är så underligt med tanke på hur ni verkar behandlar era datorer på red. titta vad ni lagt ovanpå den vita macbooken i bakgrunden. skämmes!
    (den var jätteful, pc alltså)

7. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Per Nordin skrev:

Ful? Ja. Tung? Ja.
    Men som en fullt integrerad mobil redigeringsstation för live film, mobil ljudstudio, fotostudio eller liknande är den helt rätt. Sitter man i en stor produktion som fotoredigerare och vill på plats med kunden då hela settet är uppe visa inte bara råbilden utan hela färdiga resultatet medan modell, fotograf, fotoassistenter, scenografer finns på plats för att göra ändringar direkt så är den guld värd.
    Det är en sak om bilden ser bra ut, men när text kommer på bilden kanske man märker att bakgrunden är för plottrig eller att balansen etc blir fel och kan då justera det på set direkt.

Kan man modda den till OSX så skulle jag vilja köpa en sån, fast version med 3 skärmar istället för “bara” två. :D

8. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Mikael Stange skrev:

Fördelen med den där ThinkPaden är ju att om man blir rånad och har den där i väskan så har man ju ett “deadly weapon” i laptopväskan (f’låt trunken)

Tyck till här!

Relaterade inlägg:

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in