Hur vill du att omslaget på nästa MacWorld ska se ut?

Tidningen MacWorld Kommentera!

Om en vecka skickar vi MacWorld nummer 4 till tryck. Huvudknäcket är en enorm artikel om hur man kopplar via sin Mac kan spela upp film och musik samt surfa på teveapparaten. Kort sagt alla lösningar för att göra Macen till ett fullfjädrat mediecenter.

Denna artikel kommer givetvis att vara dragaren på omslaget och vi behöver nu er hjälp för att klura ut ett bra illustrationskoncept. Vår 3D-stjärna Anders Kjellberg står redo att hugga på erea idéer, så spåna fritt!

Det vinnande förslaget vinner ett hemligt pris… :)

/Leijon

15 kommentarer till “Hur vill du att omslaget på nästa MacWorld ska se ut?”

1. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Gustav skrev:

Omslaget får se ut som en gammal TV (se Coldplays gamla TV som står på scenen på deras turné), eller så har ni en testbild. Borde nog dra till sig blicken i tidningsstället!

2. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Fredrik skrev:

Komplett hemmabiosystem som är hur maffigt som helst.
    Tänk er typ “Jeremy Kipnis’ $6 Million Home Theater”, kanske inte lika klottrig men liknande ;)
    Skulle föra respekt med sig :)

3. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Leijon skrev:

Bra idéer! Keep ‘em coming!

4. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Johan Wigmo skrev:

Liknande Fredriks förslag, fast riktigt extremt. Sök på mac mini setups eller liknande och du kan dregla i timmar =)
    Överdimensionera allt! Tv, högtalare, kablar osv. Självklart ska ni använda er av en mac mini, gärna “moddad” med blingbling ;)

5. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Jonas skrev:

En man i ett tomt, mörkt rum. En fåtölj och en Mac Mini på sidan på golvet. Blått tv-ljus rakt i nyllet. Kanske några skilsmässopapper på golvet också. Lycka är trots allt ett bra hembiosystem. Och jag gillar enkla bildlösningar :-)

6. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    mikaelf skrev:

En inzoomad dock med boxee, mediacenter, plex, vlc… och med testvinnaren som den ikon som är störst zoomar (dvs. den ikonen musen vilar på när förstoraeffekten är aktiverad). I bakgrunden, en screencap från någon memorabel scen ur någon välkänd film.

7. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Mikael Z skrev:

Jag ser framför mig en klassisk skräckfilm, kanske på en driveinbio, fast med en gigantiskt Macskärm i stället för bioduk.
    Eller så liknande fast under en modern rockkonsert.

Eller så kör ni det klassisk med att folket kommer ut ur tv:n, mot den mysiga familjen i vardagsrumssoffan.

Kanske en romcom där små vita äpplen bultar som hjärtan i det söta paret… äsch, jag vet inte! Omslag var aldrig min paradgren ;-)

8. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Leijon skrev:

Detta börjar verkligen arta sig!
    Fastnade speciellt för idén med skilsmässopapperen. :D

9. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Peter skrev:

Det kanske är en big no-no att illustrera människor på omslag, men jag tänkte mig något såhär: - slängd gammal fjärrkontroll på golvet. - en hand hållandes en apple remote. - vyn är snett nedifrån upp mot tvn och handen med apple remoten pekar mot en tv som visar front row eller dyl.

10. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Anders Kjellberg skrev:

Många kul idéer här! :grin: Ett tips är att hålla människor utanför förslagen — jag har bara ett par dagar på mig och människor tar tiiiiiiid att modellera om det ska bli snyggt (och inte ens tid är någon garanti för att man ska bli nöjd i slutändan!)

11. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Tobias skrev:

En Mac mini som står inkopplad till den vägguppsatta 50″ plasman. du ser rakt på teven och fram på omslaget står en soffa med popcorn utströdda. Parkettgolv. Spotlights. Det är snyggt. PÅ plasman ska minin vara insurfad på Macworlds webplats.

12. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Jocke skrev:

Varför inte ett riktigt snyggt hemmabiosystem med Platt-TV, högtalare och allt som behövs. Sen ska det framgå klart och tydligt vad det är som är kärnan i hela systemet (en mac alltså :lol:). På TV-skärmen ska man även se att det är en mac inkopplad. Alltså att man ser docken eller något annat synonymt med mac.

I bakgrunden så ser man en hög med Tjock TV, LP spelare, videobandspelare och en DVD-spelare (Kanske krossade?!)

13. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Joque skrev:

som den nya macbookskärmarna där typ macworlds sida visas med snyggaste macminin och biosoffa..

14. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Seppo Laine skrev:

En pandoras ask eller ymnighetshorn borde det handla om, idén är väl att olika flöden ska in i en burk och sedan ska man kunna fritt välja kulturupplevelse som strömmar fram ur burken via skärm/högtalare?

15. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Anders Kjellberg skrev:

Jag tackar för förslagen, jag tror jag fått en del uppslag och idéer att arbeta vidare med nu! Deadline är på onsdag så jag har tre dagar på mig :grin:

Tyck till här!

Relaterade inlägg:

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in