Vår skribent Andreas Ivarsson är ute på en dödsföraktande roadtrip i USA tillsammans med sin polare, tänk er något i stil med de lite mer kända tv-grabbarna Filip och Fredrik på en galen turné i staterna så är ni nästan där. Vi har lovat att han faktiskt ska få vara ledig och inte behöva skriva - men när de körde genom Appalacherna i Virginia hittade de en Macbutik mitt ute i ingenstans. Givetvis var de tvungna att ta ett stopp där och plåta några snabba bilder som en hälsning till oss här hemma i Sverige. Så here we go - Macspotting direkt från vildmarken.

Jag tycker det verkar vara en väldigt personlig och ombonad butik!
Långt i från glaskuben på 5th Avenue. Vi får se om Andreas & co skickar några fler rapporter från USA!
10 kommentarer till “Macspotting i Appalacherna”
Du måste mena APPLEacherna i Virginia?
Coolt! Jag ska också på en roadtrip i USA - i september.
Kan man följa de här killarnas väg någonstans? De borde ju ha en blogg, tycker jag…
@Kiwi: You bet! http://www.blt.se/bloggar/i_buffalo_bills_fotspar/
Kiwi: Kommentera i bloggen Leijon länkade till om du funderar på vissa saker. Tanken är att jag och kollegan ska lägga ut en kortguide till USA som pdf där sen, men det tar nog ett tag.
Tackar för länken! En fråga dock (om ni har tid att läsa detta och dessutom svara): Ni skriver i ett inlägg att bensinen kostar under 4 kronor litern. Stämmer det?
Själv har jag (inför min egen resa) räknat med ett pris på runt 2,90 dollar per gallon, vilket i svenska mått borde bli runt 6,40 kronor litern. Har jag tagit i för mycket?
Ska f.ö. köra västerut, med början i Washington D.C., tillsammans med sambo och två vänner.
Kiwi: Vi har åkt runt på i stort sett hela östsidan av USA (New York, Rhode Island, Massachussetts, Connecticut, Pennsylvania, Ohio, Virginia, DC, Maryland, Kentucky, Tennessee, Alabama, Mississippi, Louisiana och Florida).
Bensinpriset har diffat mellan 2,50 dollar och 1,62 dollar.
Vår slutsats är att det är dyrare med bensin i byar där det bara finns någon enstaka mack, i rika områden (Boston, Key West och Washington DC) och billigare ute på vischan (1,62 i Mississippi).
Det är också bra att jämföra bensinpriser vid motorvägsavfarter (som ofta har 6-7 mackar), det kan skilja 40 cent i bland.
Det kan nog va bra att räkna med 2,90 ändå. Jag har dålig koll på hur mycket priserna sjunker och ökar i stort där borta.
Hoppas det här hjälpte lite. Fråga gärna mer. Hur hade du/ni tänkt bo?
Ja i USA är det mer drag än vad det är i Europa…
Tack för de fina bilderna
Tack för upplysningen, Andreas! Vi kommer att budgetera med ett högt bensinpris/dyr dollar och i stället hoppas på att vi lagt på för mycket.
Vi tänkte leta boende undervägs. Motel6 verkar vara en bra och prisvärd kedja att leta efter. Eventuellt kommer vi att boka motell/hotell dagen före, när vi vet hur långt vi kommit och ungefär var vi kommer att vara vid nästa dags slut.
Vår resa går förresten från Washington via Niagarafallen, Detroit, Chicago, Wyoming, Salt Lake City, Los Angeles upp till San Francisco. Vi ska försöka se så mycket som möjligt på knappt fyra veckor.
Kiwi: Det absolut smartaste sättet (enligt mig och min polare) är att plocka motellkuponger som du får vid Welcome centers (finns utspridda men det finns i stort sett alltid ett när du kommer in i en ny stat) för att fixa boende.
Ska man boka innan så blir man väldigt låst om man nu inte vet att man ska bo i just Chicago 5 dar. Men eftersom ni har bil så tycker jag ändå att ni ska hoppa över hotellbokandet, finns billiga (och oftast bra) motell alldeles utanför städerna. Motormännenmedlemskap är jättebra också, om du inte är medlem tjänar du lätt ihop mer än medlemsavgiften bara på att hyra bilen.
Tack igen! Det var bra tips.
Nu ska jag sluta att ockupera MW-bloggen, så eventuella nya frågor kommer jag att ställa i er egen blogg i stället.