Kompis på jobbet: Återkomsten

Redaktionen Kommentera!

kpj-01-2009

Nu är jag tillbaka igen.

Att ha en kompis på jobbet är en alltför ofta förbisedd HR-detalj som skulle lyfta välbefinnandet på många arbetsplatser. Att vara KPJ som det kallas är ett mycket intressant uppdrag. Arbetsbeskrivningen är minst sagt flytande, men innefattar bland annat många och oregelbundna kramar när redaktionen minst anar det, att skriva lappar med mycket omtanke, värme och hälsningar - som t.ex. i dag: Krya på dig Anna! Du har en fin lapp på din skärm! :-)

KPJ uppdraget är inte bara kram och spexande, faktum är att det i huvudsak innebär att sitta tyst och beredd att skratta åt återkommande interna skämt, även om det är femte gången samma skämt förekommer. Något redaktionen inte tycks bry sig om, de är alltid lika roade åt samma skämt. Jo, det är ett skönt gäng - jag måste säga att jag trivs som en gris!

Åh, får jag passa på att göra lite smygreklam för Lulespexet som har premiär den 18 april i Aula Aurora på Luleå Tekniska Universitet? I så fall skulle jag också vilja säga att vi kommer att åka på turné, kanske till en ort nära dig!! Håll koll på vår hemsida www.lulespexet.com

/Kompis on the jobb

8 kommentarer till “Kompis på jobbet: Återkomsten”

1. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Jeremiah skrev:

Ni har ju ingen humor….

2. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    thomas skrev:

I second that.

3. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Skrufve skrev:

Jeremiah > Skämt om “utvecklingsstörda” som du kallade det hör inte hemma här. Dessutom tog KPJ illa vid sig av ditt “skämt” att han skulle vara “utvecklingsstörd”.

4. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Jeremiah skrev:

Jaja, så illa var det väl inte.
    Blev ni pötta får jag be om ursäkt i så fall.

Men… att Leijon i alla fotosammanhang alltid skall posera så förbenat. Han ser alltid “demoniskt cool” ut, spänner blicken i kameran, drar ihop ögonbrynen och gör sitt yttersta för att .. posera.

Leijon, DU ÄR en snygg kille. Du behöver inte posera på foto, slappna av istället.

5. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    PeterN skrev:

Var kan man hyra en KPJ?

6. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Skrufve skrev:

Jeremiah > Leijon ÄR en posé! That’s why we love him! :mrgreen:

PeterN > Jag fungerar som KPJ’s manager, vi ska nog kunna komma överrens! :wink:

7. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    pebe skrev:

Så Leijon är en posé. Jag läste det som “passé” först och tyckte det lät bra……..

*justerar världsbilden*

:wink:

8. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Perri skrev:

Snarare en skyddande hetro-posering med tanke på situationen… :wink:

Tyck till här!

Relaterade inlägg:

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in