Minns ni Mys-Henriks frustration innan sommaren över att frun inte tillåter ett iPhoneköp? Nu verkar saken löst sig själv. Han berättar om den rafflande upplösningen samt bjuder på en rör-om-i-grytan-dans:
Självklart återkommer vi när iPhonen är här. Under tiden: Hur ska Mys-Henrik förbereda sig för telefonbytet tycker ni? Vad bara MÅSTE han ladda ner? Och framförallt, hur gammal blir Henrik egentligen? Stay tuned…
I dag kom Carl Grape, eminent webbredaktör på IDG.se, bort till MacWorld-redaktionen som blivit företagets självklara supportpersoner när det gäller Mac- och iPhonerelaterade frågor. Han hade ett mycket annorlunda problem med sin telefon, och vi stod handfallna.
En nyhet som gått många förbi, är hur stor nya iPod Nano blivit. Det var först när vi fick vårt testexemplar som det blev så tydligt vad Apple gjort. Och produktspecifikationen på Apples sida bekräftar vår förvåning.
Praktikant Stefan kommenterar :
- Densiteten är otrolig. 0,0017 gram per kubikcentimeter, lite tyngre än luft, lite lättare än ozon. Men densiteten till trots kommer den här inte bli något jag tar med mig på joggingrundan.
Om Stefan ändå väljer att använda Nanon har vi ett matchande hörlursförslag:
Denna lapp sprang jag på idag utanför redaktionen. Tydligen ska en film spelas in och allt som nimmer om nutiden måste bort: “Eftersom det är en film utspelad i en annan tid kan vi inte se cyklar eller motorcyklar i bild”.
Spännande - jag kommer garanterat tjuvika på inspelningen under onsdagen. Undrar om man ska kedja fast en Mac i en lyktstolpe för att “skoja till det” lite?
Räddsäck Anna Müller bestämde sig mitt på fredagen för att installera OS X Snow Leopard, trots våra varningar att hon inte kommer kunna jobba på en halvtimme.
- Tror ni inte att jag har andra saker att göra offline eller? kontrar Anna Müller.
Men en tredjedel in i installationen lyckas undertecknad komma åt strömsladden till hennes dator. Efter det var det bara att starta om datorn från dvd-skivan och börja om.
Nu håller vi tummarna. Kommer OS X lyckas installera om systemet trots denna katastrof?
Stay tuned för den rafflande fortsättningen.
Lyckas installationen trots denna fadäs?
Ja, det kommer att fungera finfint (77,0%, 33 Votes)
Ja, men det kommer att bli en nyinstallation med alla dokument intakta (12,0%, 5 Votes)
Nej, hennes dokument är förevigt förlorade (12,0%, 5 Votes)
Total Voters: 43
Loading ...
Uppdaterat: Alla filerna är kvar!!!!! Se bildbevis:
Leijon vill gå på lunch, men webbmästare Joel vill få ut sin grymma artikel innan vi går. För att “skynda på” processen spelar chiefen irriterande låtar högt över redaktionen.
Vad kan man säga? Det är fredag …
PS. Detta är andra gången jag använder ett stofiluttryck, googlar det för att se hur välanvänt det är, och får upp morsans blogg bland de översta svaren…. Förra gången var det skåda skänkt häst i mun DS.
Jag älskar dessa fishingmejl som kommer då och då. Att någon överhuvudtaget kan gå på det, är för mig helt fantastiskt obegripligt. Punkter och komman är satta helt galet och meningsuppbyggnaden är sjukt rolig. För att inte tala om de övertygande särskrivningarna. Senaste i raden i min mejlbox:
Bäste kund,
E-postnotifiering
Vi ber om ursäkt för att informera er om att vi inte kan verifiera ditt konto identitet.
För att skydda ditt konto.
Vi har avslutat din webbmailkonto session.
För att lösa denna situation.
Vi bönfaller dig att klicka på SÄKER länken nedan för att bekräfta eventuella fynd.
http://webmail.telia.com
Tack för att du valt Telias e-posttjänst.
Telia Webmail Service
Imorgon börjar VM i agility i Österrike. Idag tränar landslagen på arenan och naturligtvis går det att följa allt på en strömmande länk. Jag har ju turen att ha två skärmar på jobbet, så ena fylls med jobb och den andra med videoströmningen… jag lär bli vindögd innan veckan är slut. Det här är så SPÄNNANDE! Och nästa år tänker jag satsa på en plats i landslaget. De andra på redaktionen har rätt svårt att förstå min upphetsning…
Nu när OS X Snow Leopard är ute på grönbete ställer vi oss frågan: Vad ska nästa version få för kattnamn?
The Apple Blog spekulerar kring att orsaken till att efterföljaren av Leopard heter Snow Leopard är tänkt att signalera att det inte är en stor uppgradering av systemet. De skriver också att det finns 36 kattsorter som inte klassas som huskatter, men flera av dem är väldigt ovanliga.
– Självklart blir det Lion, kungen av kattsläktet, kontrar vår kära chef Andreas Leijon.
Själv hoppas jag mer på OS X 10.7 Lynx (lodjur). Ett coolt namn som får mig att minnas Gates of Zendocon på Ataris gamla bärbara spelkonsol med samma namn.
Håller du på att bygga nästa generations monsterhit för iPhone? Letar du också efter snygga ikoner till menyraden längst ned? Du kan du sluta leta och kolla in smarta sajten Glyphish.
Senaste året har vi flyttat vår redaktion från punkt A till punkt B till C till punkt B igen. Någonstans mellan alla dessa flyttar försvann den här sköna, fräscha starta-om-på-nytt-känslan och den sprudlande energi som efter första flyttarna lades på att organisera framförallt alla sladdar. Det var inget kul längre. Så efter förra flytten, som var långt innan sommaren, har sladdarna till vår redaktion liknat något slags dagen-efter-woodstock festivalen-inferno. Och vi har väl en sisådär tjugosju gånger per person sagt “Nu måste vi ta tag i de där sladdarna”. Folk har snubblat, ramlat, fastnat, förstört utrustning (tänk om alla produkter haft Macbookens smarta klick on-lösning i nätuttaget) och blivit sjukt irriterade. Glöm att rulla kontorsstolen, här har rejäla knälyft varit enda alternativet vid stolsförflyttningar.
Vi trodde att räddningen var nära för ett par veckor sedan när vår vaktmästare kom upp med två rejäla sladdsamlarskenor. Men icke. Han har ont i ryggen och klarar inte att krypa på golvet… vilket vi inte fick reda på förrän efter ett någon vecka så vi lät dem stå i väntan på åtgärd.
Men! Igår efter lunchen tog Joel och jag äntligen tag i det hela. Och efter en halvtimmes slit och pust och stön och svett var vi klara. Det blev såååååå fint.
Senaste kommentarerna
Tobias, Roberto Pastorelli, Leijon, Jens Skaarup, Danne W, Åsa [...]
Bellan :P, Matt, Jeremiah, Simon, Sofia, e-snobben [...]
stridis, Nicke_lill_troll, nikke, OzzieWild, doody, Totte [...]
Emil, Håkan
Pewtah, Mikael, Alvar, Anders Kjellberg, Alvar, Anders Kjellberg [...]
Emanuel, Ludwig H, Samuel Garlöv, Alexander, Henrik, MrTeatime [...]