Kompis-på-jobbet produktplacerar MacWorld!

Redaktionen 1 kommentar »

Ni minns väl allas vår älskade Kompis-på-jobbet, Jocke, som lite då och då hälsat på mig och redaktionen? Just nu befinner han sig uppe i Luleå där han pluggar – och jobbar på SOS alarm.

I dag var det jordskalv som mätte 3.0 på richterskalan där uppe i norr, och Norrbotten24 intervjuade givetvis SOS Alarm. Spana in Jockes snygga produktplacering som fick Leijon och Jesper att fälla en liten tår av lycka – MacWorld-pikén klär honom verkligen! Detta trots att han har uniformstvång på jobbet. Han lär nog få ett samtal av sin chef, men vi på redaktionen står bakom dig Jocke – en för alla, alla för en!

sos

Vill ni se videoinslaget hittar ni det här (klicka på ”Jordskalv skakade kusten”). Eftersom Jocke modigt gjorde reklam för oss gör vi reklam för honom! 8-) Lycka till hos chefen nu!

/Skrufve

Så här skulle Macbook Air varit!

Redaktionen 5 kommentarer »

Det här mina damer och herrar, är en Powerbook som har vissa funktioner som passar bättre i en Macbook Air. Jag funderar på att bygga om min Macbook Pro lite åt det där hållet.  8-)  (Det är en reklamfilm från franska posten för hur snabba de är)

/Skrufve

Ryskt windows-FAIL!

Kommer ni ihåg Pontus, IDGs mobilguru som satt med på vår livebevakning sist och skickade ut sms-flashar med de största nyheterna till våra smsprenumeranter? Han blev rejält dissad av Anna för att han tog med sig en svart Thinkpad-PC till redaktionen. Hans vistelse hos oss gjorde att han såg det rätta ljuset, i dag är Pontus stolt ägare till en Macbook Unibody! En iPhone har han givetvis redan! :-D

Som inte det räckte har han dessutom skickat in en grym bild på ett Windows-FAIL från sin semester i – hör och häpna – Moskva! Sådant gillar vi – that’s the spirit Pontus, välkommen in i familjen! :-P

ryskwindowsfail”Tja!

Ni brukar ju gilla att dissa Windows på er blogg, så jag tänkte bidra med ett möjligt inlägg. Jag var i Moskva förra veckan och såg plötsligt Windows uppstartsskärm på en gigantisk reklamtavla. Jag håvade upp kameran så snabbt jag kunde och tog några bilder på vad som verkar vara installation av ett codec-paket. Det höll på så några minuter innan reklamfilmerna började rulla.

Ha det fint!

/P (som för övrigt köpte en Macbook förra veckan, förra generationens 13-tummare i aluminium – den är asbra!)”

/Skrufve

Sanningen bakom Apple och rykten

Har ni undrat varför det dröjer så länge från det att vi ser rykten om en ny Appleprodukt tills något liknande släpps? Joy of Tech har listat ut hur det ligger till i denna strip:

tjot

/Skrufve

And I’m back!

Redaktionen 3 kommentarer »

Det har varit minst sagt ödsligt här på bloggen, men nu är min tvåveckors-semester över så nu blir det ändring på det!

Eftersom jag styr hela skutan själv i ett par veckor innan Annas & Leijons semestrar är över så är jag väldigt tacksam för alla bra nyhetstips ni har – och givetvis om ni snubblar på något kul som passar här på bloggen! Mejla mig gärna på skrufve@idg.se :-) Jag hinner kanske tyvärr inte svara på alla mejl med tips, men jag hoppas att ni kan ha lite överseende med det!

Är ni med?! Då kör vi!!! 8-)

/Skrufve

Lycklig, lyckligare, Mathildast!

Redaktionen 12 kommentarer »

Mathilda Sundvall

Efter mer än 340 mil på vägarna kunde vi till sist svänga in hemma hos vinnaren, överlyckliga Mathilda Sundvall, för att överlämna vinsten i MacWorlds smstävling – en svart olåst iPhone 3GS 32GB. När Leijon ringde för att berätta vem den lyckliga vinnaren var varnade han mig för att hon var glad, väldigt glad. Så glad att han fortfarande är lomhörd efter vinnarsamtalet.

Läs reportaget på MacWorld.se!

Stort grattis till dig Mathilda från oss på redaktionen!

/Skrufve

Vinnaren är utsedd!

Redaktionen 18 kommentarer »

Jag har precis fått namnet på vinnaren av Leijon, och inom kort kommer ni att se att markören på MacWorld On Tour-kartan börjar röra på sig igen – den lycklige vinnaren kommer nämligen att få sin iPhone redan ikväll!

Senare under kvällen kommer en intervju upp på MacWorld.se med vinnaren! Stay tuned!

teaser

/Skrufve

Sommarredaktionen

Redaktionen 11 kommentarer »

Så här ser det ut på sommarredaktionen. Från den här uteplatsen styrs MacWorld.se och CAPdesign.se just nu. Jag ångrar ibland mitt val av en glansig skärm då det stundtals är näst intill omöjligt att se något på skärmen, men det är det värt – jag får ju sitta ute i solen! :-D

Hur ser det ut hos er, sitter ni och surfar med Macen i trädgården? 8-)

bild155

/Skrufve

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in