MacWorlds läsare mer fåfänga än modetidnings

Observerat, Tidningen MacWorld Kommentera!

Ett par gånger om året genomför SIFO en undersökning kallad Orvesto. Denna är en monsterenkät som avslöjar saker som vilka tidningar svenska folket läser, hur mycket de tjänar, om de har bil och så vidare.

Mitt i alla dessa frågor finns även en kallad “Hur mycket pengar lägger du på hårprodukter varje år”. Och hela 6% av er läsare plöjer ned 3 000 kronor eller mer på hårgegga och väteperoxid per år. Det ska jämföras med den manliga modetidningen King, där samma andel bara är 5,4%. Imponerande!

Jaja, tänker ni nu. Men MacWorld måste väl ha fler kvinnliga läsare än en grabbtidning som King? Tyvärr inte. Bland Kings läsare är 24% kvinnor, medan samma siffra för MacWorld är 19%.

Så min slutsats av detta är att ni läsare är otroligt fåfänga. Eller likt Phil Spector här intill gillar att experimentera lite med barret.

PS. Förresten så tjänar ni bättre också, i snitt 283 000 kronor per år mot Kingläsarnas 258 000.

/Leijon

4 kommentarer till “MacWorlds läsare mer fåfänga än modetidnings”

1. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    christopher skrev:

Om jag läser båda tidningarna och hänger i det här forumet vilken kategori ska jag sålla mig i då :D

2. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    tobias skrev:

kanska skall skaffa en prenumeration så jag sänker inkomstsnittet ;)

3. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    fia skrev:

Vad är det som säger att karlar skulle använda mindre hårgegga? Det är väl lättare för en tjej att ha håret utslaget naturligt än för en karl? :wink:

4. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Peter skrev:

Det är väl inget nytt an Mac-användare är fåfänga… :twisted: :twisted:

Tyck till här!

Relaterade inlägg:

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in