Okt 08
Vi sitter just nu och skickar årets nionde nummer av MacWorld till tryckeriet. Detta är dock inget vanligt sådant, utan det första med vår helt nya design och till det vässade innehåll.
De största förändringarna har skett inuti tidningen, men här kommer en förhandstitt på omslaget. Ute i kiosk den 21 oktober!

22 kommentarer till “MacWorlds största förändring någonsin!”
Jaa! Grrreat! Gillar redan “Snyggast CSS”, “Lär Dig Koda På Din Mac” och “Kom Åt Din Musik Överallt”.. !
Ska köpa dirr. Håll flåset uppe så har ni nog en supertidning.
Förutom att färgen inte är min absoluta favorit ser jag verkligen fram emot detta nummer!
Det är tyvärr inte bara layouten som gör en tidning utan också innehållet. I det senaste numret nr 8 hade man översatt en gammal inköpt artikel från en annan Mac tidning, -dåligt! Vi som har varit med en tid kommer säkert än en gång bli besvikna och få se en massa rosa färger blip plop osv….
Magnus: Det var ju en trevlig positiv attityd!
Oj… nej, det här gillade jag absolut inte.
Men serien “lär dig koda på din mac” kan dock bli intressant
“Mac För Alla”?
Ugly as hell!
Hoppas att innehållet är bättre än layouten.
Verkar vara mycket nyttigt i detta nummer.
Skoj med programmeringsartiklar.
Jag hopppas på en sida med tips som riktar sig till Switchers, det är inte alla som har sån tur att de har duktiga Macanvändare i närheten.
Hoppas att det inte blir för mycket focus på iPhone.
Kul med förändring!
Magnus: Snälla gråt inte!
Spännande…
Jag tycker det ser mycket trevligt ut. Skön rödfärg
Martin: Jag gråter inte. Tycker bara att man skall kunna ha högre ambitioner och kliva upp sandlådan och sluta lura oss konsumenter, du betalar 75 kronor på pressbyrån.
Redaktionen “klagade” för en tid sedan att man hade så mycket material att ta från, ändå har man inte lyckats, anser jag.
Idag läser jag hellre de engelska och amerikanska mac tidningarna, men visst jag önskar redaktionen lycka till och skall köpa första “nya” numret.
75 kronor är ett rejält överpris. Jag köpte det senaste numret och det tog väl 15 minuter att läsa. Jag trodde det skulle finnas mer djup i tidningen.
Ultimat filmverktyg?
Det sista i världshistorien eller vadå?
Snälla “journalister”, lär er skillnaden mellan ultimat(=slutgiltig, från ultima[=sist,slut]) och optimal (=bästa möjliga), vilket förmodligen är det som ni vill ha sagt!!!
I övrigt är jag nyfiken. Prenumerationen ska förlängas snart så ge gärnet!
Slutgnällt från språkpolisen.
jag tycker inte om den nya loggan. den är faktiskt riktigt tråkig, den gamla var mycket snyggare. färgen på numret är inte heller så fin, men innehållet kommer bli kanonbra hoppas jag på!
Hoppas artikeln om video-chatt i Macen visar hur an gör i Msn och inte bara iChat. Jag har då inte lyckats starta videochatt i aMsn… Annars, Snyggt. Hoppas programmeringskurserna är för nybörjare… Skulle va kul om det också fanns med: så lär du dig göra apps till iPhone/iPod Touch… Wow allt om iPhone! (igen)… Aja hoppas det slutar snart…
Orkar verkligen inte med många mer artiklar om det…
Det var länge sedan jag köpte en Mactidning, men jag är beredd att ge den en chans.
Till språkpolis Marcus: vad är ett gärn?
Ma.t.s.
Nah… gillar inte färgen rött/gult. Men ska bli spännande att se innehållet!
Känner mig ganska likgiltig till den nya loggan, varken bättre eller sämre.. hade hoppats på mer. Nu håller jag tummarna för att man får mer valuta på innehållet för dom där 75kronorna.. /m
Åh fy fan. Det var det jävligaste!
Ja det är väl inte mer än rätt att ni redan på framsidan visar på hur mycket billig yta och lite innehåll man får för 75 bagare. Keep up the good work!
Logga och layout måste nog smältas. Det var mycket bra förut, men förstår att man måste förnya sej med jämna intervall. Varför gnälla om färgen? Självklart ska ni skifta färg mellan numren för att visa att det är ett nytt nummer. Detta kan nog bli bra.
för att hitta nummerangivelse, pris m m. Kan ni inte ha sådant på en standardplats. Visst syns numret på gaveln, men…
JT
En liten, irriterande detalj sedan länge. Man får LEEETA länge