Sep 17

…fast bara det sista i sin nuvarande form. I och med nästa nummer (9) kommer tidningen att vara helt redesignad både sett till innehåll, form och upplägg!
Kort sagt kommer NYA MacWorld att bli:

…fast bara det sista i sin nuvarande form. I och med nästa nummer (9) kommer tidningen att vara helt redesignad både sett till innehåll, form och upplägg!
Kort sagt kommer NYA MacWorld att bli:
12 kommentarer till “Snyft, här är det sista numret av MacWorld”
åååååååh. vad cool, sätter en 100ing på att det är en fransman med för mycket tid som gjort det..
[...] inne och surfa lite på macworld och gick in på deras blogg och hittade denna video som är helt underbar, ge den lite tid och se minst halva så förstår ni [...]
Inte för att vara taskig, men hur många iPhone-specialer har ni kört vid det här laget?
Aja, ser fram emot det nya upplägget! Detta måste väl vara hemlisen ni snackat om så länge?
En av nyheterna i CS4 är säkert större filstorlek och långsammare interface.
Hoppas ni göra lika bra förändring som internetworld gjorde. Även om de även justerade priserna helt galet. Exempelvis hoppas jag att jag slipper läsa 10 sidor om videokameror i Macworld. Va fan har det egentligen med macen att göra?
@xelo fast det har de berättat om i typ 4 månader nu så det kan la inte vara det eller?
Helt ärligt börjar bli tjatigt med iPhone specialer! Annas är det en underbar tidning!:D
Jenefeldt: MacWorld har alltid varit både för hemanvändare och de som använder Mac i sitt arbete, och där finns en stor grupp videoredigerare, ljudtekniker, DTP-layoutare, osv. Kanske finns det rum för två tidningar här, kanske inte.
Jesper: Jag håller med dig om att borde finnas två tidningar. En som den idag men även en mer inriktad mot yrkesanvändare, typ som gamla Mikrodatorn (måster erkänna att jag inte läst den sedan den gjordes om och blev Tech World).
För blir det så att vi i och med den nya MacWorld kommer att få än mer iPhone-special, streaming-special etc kommer jag att även att sluta köpa lösnummer av tidningen.
@Pebe: Om vi om konkretiserar det. Vad skulle du VILJA läsa om?
Leijon: Jag skall ta mig en seriös funderare och ber att få återkomma.
Jesper, det må vara så; att det finns många som gillar att redigera film hemma. Inget tvivel. Men då köper man en tidning som handlar om film och video.
Samtidigt förstår jag hur svårt det kan vara att bygga en tidning som bara kretsar kring typ fem olika dator-modeller. Som det dessutom inte händer jättemycket med.
Men, jag personligen skulle vilja läsa mer kring hur jag kan använda min mac. Smarta program, tjänster och andra tips på användning.
Saken är ju den att om man bara fyller tidningen med halvrelevant material för att göra ett helt nummer, kommer läsarna att försvinna. I varje fall jag. Då ser jag hellre en hälften så tjock tidning för ett billigare pris, eller ett bra nummer varannan månad.