Pyssel: bygg en bilhållare till iPhone

Tips Kommentera!

Har du skaffat dig en ny iPhone och insett att den där hållaren du inhandlade på Biltema förra året inte funkar tillsammans med din nya ögonsten? Då har du antagligen också insett att det är minst sagt dåligt med iPhonetillbehör i Sverige just nu. MacWorldläsaren Per tog saken i egna händer och byggde en iPhonehållare. Vi på redaktionen är imponerade av uppfinningsrikedomen och lyfter på hatten!

Så här beskriver Per själv sitt pyssel:

“Är glad ägare till en 16Gb vit (såklart) iPhone. I väntan på något bättre “moddade” jag plasthållaren som kom med kartongen. Det blev en perfekt mobilhållare med hjälp av en limpistol, kniv och ett gammalt fäste till en Ericsson. Nice i väntan på något bättre. /Per”

/Skrufve

5 kommentarer till “Pyssel: bygg en bilhållare till iPhone”

1. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Jocke skrev:

Bättre finns redan. Kolla på http://www.brodit.se/.

Jag har en passiv med spindelled i min V70. Fungerar kosher.

2. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Per Derand skrev:

Yes, visst kan man köpa en ny om man vill men min är också ledad. Pris: 59:- för limpistolen och nada för resten efter som detta redan satt i bilen. Dessutom har den smäck passform.

Per

3. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    OzzieWild skrev:

Snajsigt! Men hur hålls iPhone’n fast vid acceleration? Buntband?

4. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Per Derand skrev:

Tjenare OzzieWild!

Passat? Acceleration?? Som du ser så är koppen lutad lite. Ett kabelband har limmats så att den ligger mellan “home”knappen och displayen. Detta för att inte telefonen skall hoppa ut. Men annars suger koppen telefonen på plats.

Per

5. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Johan skrev:

Jag säger bara kardborre. En remsa av den mjuka sidan av självhäftande kardborreband på telefonens baksida, och den taggiga sidan på hållarplattan (eller direkt på instrumentbrädan om det passar). Suveränt bra.

Tyck till här!

Relaterade inlägg:

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in