Jun 10
Skrufve var i DN:s webbteve idag! Klicka på bilden ovann för att se klippet! Hitta felsägningen och vinn en MacWorld-piké, exakt likadan som Skrufve har på sig i klippet!
/AnnaSkrufve var i DN:s webbteve idag! Klicka på bilden ovann för att se klippet! Hitta felsägningen och vinn en MacWorld-piké, exakt likadan som Skrufve har på sig i klippet!
/Anna
20 kommentarer till “Skrufve i tefve”
Hur är det nu, är WLAN och Wifi tekniskt sett samma sak?
Är det att han säger att A-GPS använder sig av både mobilnätet och WLAN?
Slöddrar lite på “windows mobile”?
uttalas det verkligen “skruve” som hon säger?
största konkkurrent ska väl vara Blackberry?
“Det är det alla har _väntat_ så mycket efter” är felsägningen.
Robban
Äntligen fick jag höra namnet uttalat, har alltid uttalat det som skruffe, men nu vet man!
Robban-> JA det var den jag tänkte på! Mejla mig din adress så skickar jag piké!
Skrufve uttalas som skruv!
Skruffe - den var bra!
Felsägningen måste väl vara “…kameran saknar lampa och zoom”?
Lampa?
Anna: Det gör jag gärna, om du ger mig din mailadress.
Robban
Anna: Jag hittade den.
Robban
Robban har nästan rätt… fast det är inte “väntat” som är fel utan “efter”… man väntar “på” någonting. Eller “längtat” efter. Men “Väntat” kan inte vara felsägningen… för även om han tänkt säga “längtat”, så sa han “väntat” och då borde ha fullföljt det med “på” i stället för “efter”… Han hör ju själv vad han säger och borde altså ha koorigerat fortsättningen av meningen enligt det som sas, så den faktiska felsägningen är “efter”.
Kåmprände?
Om jag får tro själv så:
Han ville säga “längtat”, men sade “väntat”, då är felsägningen “väntat” eftersom han egentligen ville säga “längtat”
Tjohej
Robban har helt rätt!
I bland blir det inte som man tänkt sig, det skulle varit ett “längtat”. Det vara dessutom bara en enda tagning för det där klippet, så jag fick ingen chans att rätta till…
Men Skrufve själv har ju uttalat sig i frågan, och självklart vet du själv vilket som är felet, intentionen eller fullföljningen.
Grattis Robban!
Per > Du övertygar mig. Nästan! Skicka din adress så får du en piké du med!
Nu är pikétröjorna på väg. As seen on tv.
Jag tackar så mycket för min! Kom igår!
Glad midsommar!
Robban
Går pikétröjan att köpa?