Omstart är överreklamerat

Redaktionen Kommentera!

Jag blir ständigt mobbad här på redaktionen för att jag:

1) Aldrig startar om min dator men gnäller över problem direkt relaterade till bristen på omstarter

2) Har så mycket grejer på skrivbordet att folk baxnar när de ser det

Idag startade jag om min dator. Det tog ungefär 20 minuter innan jag gav upp försöken att stänga alla program jag hade öppna och gjorde bryskvarianten och tryckte in powerknappen istället.

Någon gång kom jag på ett sätt att undvika pikar för punkt 2 ovan: jag skapade en mapp där jag sparade ner allt på skrivbordet. Den har stadigt växt. :oops:

/Anna

17 kommentarer till “Omstart är överreklamerat”

1. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Tobias skrev:

:shock:

2. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Jimmy skrev:

o_O

3. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Mattias skrev:

Vad i helv…

4. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Jari skrev:

Haha :) För några år sen var det inte ovanligt för mig att ha över 500 grejer på skrivbordet, men eftersom GUI:t började segas ner (32MB GeForce 2 MX i OSX…) så fick jag lära mig att spara ner skrivbord efter skrivbord i nya mappar :D Jag tror jag till slut hade 3 mappar med totalt 1500 filer i, detta är gamla skrivbord. Men sen började utrymmet brista, så man fick slänga ett par GB gamla grejer från skrivbordet. :(

5. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Esse skrev:

Anna då…

6. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Peter Enberg skrev:

Hands down, det där var det värsta jag sett! Den pedantiske Monica Geller inom mig skriker av galenskap..

7. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Patrik skrev:

Startar själv sällan om. Bara om jag måste eller om maskinen börjar påvisa den inte mår bra. Däremot så försöker jag hålla mitt skrivbord så tomt som möjligt. Bara riktigt aktuella grejer får hamna där.

8. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Thåström skrev:

uptime: 16d 7h 30min .. :oops:

9. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Skrufve skrev:

Hehehe, Annas skrivbord är legendariskt! :lol:

Själv har jag bara de viktigaste sakerna på skrivbordet som sedan döljs med det underbara gratisprogrammet Camouflage: http://briksoftware.com/products/camouflage/

10. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Kim skrev:

Haha, ILLA!

11. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Angela Müller skrev:

Häftig med en mapp som är skapad på MIN födelsedag…!

12. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Barbapappa skrev:

.. jä-ar.. :shock: Det hela slutar väl med att man måste söka efter varje fil man vill åt? :???: :smile:

13. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Tård skrev:

Köp en skärm till och koppla in så får du plats med dubbelt så mycket innan du behöver göra en “Allt på skrivbordet”-mapp. Men du, ta en med rejäl upplösning.

14. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Jeremiah skrev:

Söka efter varje fil? Barba?

Det gör man ju redan….

15. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Barbapappa skrev:

.. ähh, aldrig att man kommer ihåg vad filerna heter.. ;) Men har man en välorganiserad katalogstruktur och man vet vad för typ av fil man söker.. då hittar man. :)

16. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Juventino skrev:

Själv har jag faktiskt inget på mitt skrivbord, ser mycket finare och organiserat ut. Och som någon tidigare sa, så är även jag en liten Monica Geller. Startar även jag väldigt sällan om datorn, men varje gång jag ställer den i sömnläge så stänger jag av alla öppna program och stänger av Airport och bluetooth, det funkar klockrent!

17. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Jens skrev:

Inget på skrivbordet? Det är ju till för att lägga saker på, precis som ett riktigt skrivbord. Och mappar kan man ha på ett riktigt skrivbord också. Upp till var och en som med allt annat. Själv håller jag det enkelt med ofotografisk bakgrund och en mix av mapporganisation/skrivbord.

Tyck till här!

Relaterade inlägg:

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in