Vi testar en mängd prylar, och ibland är det svårt att hålla tillbaka frustrationen. Skrivare är ett typiskt sådant exempel, drivrutiner som trilskas och märkliga inställningar som måste göras innan skrivaren kanske möjligen behagar samarbeta. I morgon är det deadline för vårt skrivartest i det kommande nummret. Söndag kväll och krånglande skrivare fick till sist mig att vrålandes rusa till soptunnan med en stackars skrivare i näven. Ska det vara så här, va, va, va, va!?
Plus-Sverker skulle varit stolt om han hade sett detta.
/Skrufve
10 kommentarer till “MacWorld blir Plus”
hehe, min HP-skrivare gick inte att installera för Leopard, trots att det stod i manualen. Till sist lyckades jag hitta drivrutinerna genom att visa innehållet i installationsprogrammet, där inne fans de, när jag väl hittat den gick det enkelt
“Vet du vad jag tycker om din skitskrivare?”
Skrivare är sända från helvetet för att jävlas med oss dödliga. Manualerna är den Svarta Bibeln, och tillverkarna är alla fyllda av den Onde.
Visst är skrivare och särskilt nätverksskrivare djävulens påfund, men jag undrar ändå om den gode Skrufve inte bara drog skrivaren till soptunnan för att mata ut den (som vore den en annan DVD)…
Kul att se någon annan göra en Sverker
PlusWorld? Kanske kan va nåt?
Själv givit en Epson CX2500 eller vad aset hette en luftfärd från tredje våningen ner i asfalten…Varje gång kag laddade om den så kändes det som om man köpte skrivaren på nytt!
När den kloggade ihop för 18:e gången hivade jag hela skiten utför fönstret.
Kommer ihåg än idag hur jag log när jag hörde ljudet av plastbitar som smattrade mot asfalten…..
http://www.youtube.com/watch?v=T6syezOHJ2Q
Den office space scénen är ju gudomligt bra
Jag har en skrivare som gör att datorn blir seg som sirap, inte kan logga in efter att den sovit och i princip gjort datorn oanvändbar. Men så fort man kopplar loss skrivaren så funkar den som den ska igen.
Att en skrivare kan ställa till med så mycket problem!? Jag skyllde på Leopard med det var Brother DCP-110C som var problemet. Gissa om det tog ett tag att lista ut det.