Dagens tortyrredskap: trappan

Redaktionen Kommentera!

I dag har jag en träningsvärk utan dess like efter helgens övningar. Det var svårt att stiga upp ur sängen, att stiga i badkaret var olidligt - för att inte tala om att gå till jobbet.

Väl här inser jag att redaktionen ligger en trappa upp. Hissarna är spärrade, så det är trappan som gäller. Åh, vilken smärta! Det hinner bildas en kö bakom mig i trappan innan jag masat mig upp med en vigör som en genomsnittlig 90-åring hade skämts över. Mina kollegor Anna och Johan sprang upp före mig och klarade av trappan på några sekunder medan jag fortfarande tog sats för det första trappsteget. Väl däruppe slår det mig. Kaffemaskinen ligger i lunchrummet - en trappa ner! :-(

Kaffet jag med mycket möda trots allt hämtade var ljummet när jag satte mig vid skrivbordet igen. Fy för träningsvärk. Jag fasar för när vi på redaktionen ska äta lunch - då måste jag gå ner för trappan igen.

Hur är det med er, har ni haft en riktigt - och då menar jag riktigt - elak träningsvärk? Några tips för hur man lindrar det?

/Skrufve

9 kommentarer till “Dagens tortyrredskap: trappan”

1. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    x8668k skrev:

Börja träna på gym kanske… :wink:

Innan jag började på gym så fick jag träningsvärk i hela kroppen i en vecka efter, eh, en väldigt trevlig aktivitet där man är två… :roll:

Nu kör jag allt på gym, muskler och gruppträning, så träningsvärk är ett minne blott…

Tänk på att man blir bra på det man gör… så kommer det bli mycket springa i trappor så kan du ju köra trappmaskin och Step. :grin:

2. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Skrufve skrev:

x8668k > Jo jag vet, men de gänger jag har försökt - och tro mig, jag har verkligen försökt - göra det till en vana att gå på gym har jag snabbt insett hur otroligt tråkigt jag tycker det är… Kanske skulle börja med att springa lite i söders backar nu när det börjar bli vår? Gäller att göra det en sådan tid på dygnet att ingen ser mig när jag kommer flåsandes högröd och svettig ;-)

3. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Anna skrev:

Snygg bildkomposition!

4. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    x8668k skrev:

Skrufe > Jag vet, ibland är det väldigt tråkigt men då försöker jag se det som “nödvändigt och effektivt för att må bra i framtiden”

Sen hur snyggt det ser ut när jag som ensam kille bland 20 tjejjer står längst fram och kör step… det bjuder jag på… :mrgreen:

5. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    boma skrev:

Börja med inlines. Jag kör inlines med stavar och kör tre mil två gånger i veckan. Med stavarna forcerar man elaka backar och får på köpet snygga bucklor på ryggen. Av själva inlinesåkandet får man snygg häck och slipper träningsvärk när man nuppar.

6. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Hasse skrev:

håller med x8668k, träna, träna, träna, MEN…
    det MÅSTE ju finnas någon fysisk aktivitet (ja, förutom sex då) som du tycker är rolig?
    själv kör jag box, bodypump, core och KIM (lite tyngre step) och mår alldeles exellent!

sedan är ju stretch en rätt så bra uppfinning… :wink:

7. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Tomas skrev:

Jag sprang lidingöloppet för tre år sen utan att ha tränat inför det. Eller jag hade sprungit några 5km-rundor innan… Jag tog mig runt, men oj vad dålig jag blev efteråt.

Tips för träningsvärk? En flaska Jack Daniels och sängen är ett vinnande koncept.

8. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Per Nordin skrev:

Min lösning är att aldrig träna.

9. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    iBjörn skrev:

Men träna inte då… Jag har aldrig träningsvärk… Jag förstår nog inte problemet…

Tyck till här!

Relaterade inlägg:

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in