Ultracool bildvisning med Piclens!

Macprogram, Surftips Kommentera!

google_opt.jpg
Utan Piclens. 

piclens_org.jpg

Med Piclens. 

Brukar du bildsöka på Google? Då ska du prova Piclens som är ett riktigt kul litet program. Bildsökning blir både snabbare, snyggare och betydligt roligare än det någonsin varit. Ladda ner och installera! Piclens är gratis och funkar med Safari och Firefox.
När du sedan för muspekaren över en bild i Googles bildsök (eller Flickr med flera) så dyker en liten pil upp. Klicka på den och det roliga börjar!

Tack till Johan Blomgren för tipset, och inget tack till Andreas som tydligen känt till det här programmet i ett halvår utan att säga något!

/Calle

5 kommentarer till “Ultracool bildvisning med Piclens!”

1. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Per skrev:

Ser coolt ut. Synd att det inte funkar med FireFox 3 beta 4 eller Safari 3.1 än, men det kanske kommer snart?

2. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Philip Daveby skrev:

Är riktigt coolt! Men visst funkar det väl med Safari 3.1? Jag har ju Leopard och kör Safari, är det inte version 3.1? Hur som helst saknas det en viktig funktion i Piclens versionen för Safari, nämligen “väggen” där man kan se alla blider uppradade. Hade bara det funkat hade det varit ett så oerhört grymt program. Men eftersom det finns till de andra webbläsarna som Piclens stödjer borde det väl komma snart.

3. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Petter skrev:

Ja, synd att det rullar så mycket bättre till firefox än till safari, i safari tyckte jag knappt att det var särskilt användbart.

4. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    DCLXVI skrev:

Testade det igår kväll med FF. Riktigt trevlig funktion :)

5. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    joakim skrev:

Testade det precis, riktigt coolt plugin. För mig är det klockrent. Tack för tipset!

Tyck till här!

Relaterade inlägg:

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in