Jag tycker inte om Dimitris. Jag blir arg bara jag tänker på honom. Han sköter inte sitt jobb och han är arrogant. Nu var det såklart inte Dimitris (Com Hems kundtjänstdocka) jag fick prata med när jag skulle felanmäla bredbandsuppopplingen där hemma för 573:e gången, men jag hade antagligen fått bättre service av en animerad reklamdocka.
Jag är säker på att ni känner igen er - internetuppkopplingen strular och ni ringer kundtjänst bara för att mötas av en kundtjänst som inte vill ge någon kundservice alls. Whatsoever. För det första upplyser de om att “Vi kan inte garantera någon hastighet”. Sedan säger de att OM de skickar en tekniker - vilket såklart inte är prioriterat - så ska vi som kunder vara beredda att betala kostnaden om det är fel på vår utrustning.
Ungefär så där bra gick det den här gången också. Fast nu ville de inte ens skicka en tekniker - trots att de såg att jag inte får ut mer än en tiondel av den hastighet jag betalar för. “Du får kontrollera hastigheten vid olika tidpunkter under några dagar och skriva ner hastigheterna och återkomma sedan om det fortfarande skulle vara problem”. Jo tack. Kundservice. Jag har god lust att fakturera dem för varje timme jag inte kan utnyttja mitt bredband när jag ska jobba - alternativt säga “Jag kan inte garantera att jag kommer att betala hela fakturan”.
Frågan till er kära läsare är: Har ni liknande erfarenheter från era bredbandsleverantörer? Vilken leverantör är bäst?
(De antog dessutom att det var utrustningens fel så fort de hörde att det var en Mac… )
/Skrufve
67 kommentarer till “Com hem går bort”
Nu har vi Bredbandsbolaget. Aldrig något strul! Aldrig!
Har förut haft com hem, där gick uppkopplingen ner för jämnan och kundtjänstpersonalen var sjukt inkompetenta. Innan dess i lägenheten innan hade vi Chello och sen UPC. Minns att uppkopplingen gick ner då och då - och framförallt kunde man bara surfa en i taget!
Nä bredbandsbolaget is the shit. 6 år utan strul talar sitt tydliga språk.
Jag hade nästan exakt samma problem… jävligt tröttsamt, lägg ner den inkompetenta kundservicen helt och sänk priserna, service mässigt blir det fan ändå ingen skillnad.
Jag har haft tvärt om mot Anna. Hade ComHem, men vill testa något annat och ha lite högre hastighet än vad ComHem levererade och valde då att testa BBB. Sämre får man leta efter. Kopplade upp och ner och modemet innehöll en massa onödiga features som jag själv inte kunde stänga av (trådlöst, mm).
Har nu bytt tillbaka till ComHem och allt flyter på bra.
Hade knappt några problem alls med BBB, men av någon outgrundlig anledning bytte vi till GlocalNet och då fick man jäkligt många problem, tog 2-3 månader innan vi fick något internet, och det ville de ju naturligtvis ha betalt för
Jag tycker precis tvärtom, precis som Patrik här ovan. Det har strulat ca 1-2 timmar om året för mig, ofta i samband med någon uppdatering hos Comhem. Vad det gäller hastigheten får jag t o m mer än vad som är utlovat.
Hade ComHem först, bara problem…
Har haft BBB på två ställen i Gbg och två ställen i Örebro med minimala problem…
Jo jag har haft com Hem ett tag. Först 8/1 och nu senaste 24/1. När jag hade 8 fick jag ut fullt, och efter uppgradering till 24 har jag fått det fullt ut med. tills nu då. nu har jag bara 8/1, gjort flera tester på olika tider. Bli snart att klaga ordentligt.
BBB här, aldrig något strul och lysande kundtjänst, Hade Combort innan, nej så illa var det väl inte men inte hälften så bra som jag upplevt BBB. Hade problem med att koppla in min gamla telefonsvarare till ip telefonen via modemet, inga problem BBB bjöd på en samtalspott på 300:- så jag skulle kunna köpa en ny telefonsvarare, sådan service gillar man.
när min hastighet gick ner hos bredbandsbolaget så skickade dom ett nytt modem jag kunde testa med medan de felsköte på sitt håll. samt satte mitt abonnemang på ökad bevakning. vilket betydde att dom mäter hastigheten kontinuerligt med ett speciellt program. jag fick sms varje dag att dom jobbade på det och att uppkolingen låg prioriterat som bevakning. sedan fick jag ett sms om att de bytt ut något trasigt i telestationen och att allt skulle fungera men att de följde upp med hastighets bevakning en dag till. fick jag problem efter det så skulle jag återkomma.
sanslöst bra suport.
Vad säger ni om GlocalNets “låga pris”. Laddar du ner filmer på nätet kommer det ett brev där de säger att eftersom du är en sån “PowerUser” så HÖJER de priset med ca en hundralapp i månaden.. där sitter du med ett abbonemang du inte kan ta dig ur på 13 månader till. Billigt blev dyrt.
Telia har behandlat mig riktigt dåligt, dem glömmer saker, förnekar saker dem sagt och gör inte som dem lovar i telefon. Vissa är dock hur förstående som helt och ger gott om kompensation i form av fria månader. Tog ungefär 4 månader innan jag fick mitt Telia bredband att fungera i en lägenhet som tidigare inte haft bredband.
jag hade telia innan, och bredbandet försvann flera timmar (ibland åtta timmar eller mer) flera gånger. Har AllTele nu, och det har aldrig hänt, dessutom är det billigare
Dessutom är det ju kul att ComHem FUDdar och skyller på Apple, mina erfarenheter visar att Mac fungerar mycket bättre på nätverk, så att felet skulle bero på att du inte (varför måste man alltid motivera att INTE använda windows) windows-datorer. Till exempel hjälpte jag min pappa aktivera WiFi på sin ThinkPad, efter massa krångel upptäckte vi en liten switch på datorn som måste slås på för att det ska fungera. På min MB fungera WiFi från dagen jag först starta den. Samma är det med nätverksskrivaren, att skriva ut från min Mac (över WLAN), går på några sekunder, från PCn (ethernet) tar det uppåt en minut innan skrivaren ens sätter igång och arbetar…
Allra nöjdast har jag varit med “hålet i väggen” bredbandet från Gavlenet, äkta ethernetlina rakt igenom. Fast starten var besvärlig, jag hade fått ett besked om startdatum som var fel och var fullt upptagen i en vecka med att koppla upp mig på en trafik som inte fanns…
Vi flyttade och hade Comhem ett tag och det gick det med men hade inte intrycket av dem som lika stabil leverantör och naturligtvis var det sällsynt att hitta en mac-kunnig person på supporten, för några samtal dit blev det ändå.
Jag bytte d-linken mot Netgear och tycker att antalet omstarter sjunkit betydligt, knappt några nu längre. Samtidigt hade Netgear en nätverksadministration som var betydligt enklare att förstå sig på än D-links. Jag har vant mig vid att använda min dator till produktivt arbete och har märkt att manualer och datagibberish tröttar en väldigt mycket fortare nu för tiden. Fast jag har haft min tid som “oj,vad spännande problem, hur löser man det”-datanisse, men efter Tiger finns inget kvar, det ska bara funka…
Har haft otaliga problem med Bredbandsbolaget som aldrig tycks komma ihåg att man har ringt förut vilket leder till att man fått dra hela historien igen från början. Efter 4-5 samtal över ett par veckors tid så gick de med på att skicka ut en tekniker som kunde konstatera att det var fel på uttaget i lägenheten.
Blev också lurad av det callcenter som de använt sig av för att sälja tjänsten till oss. Blev lovad att kunna säga upp abonnemanget utan avgifter vid en eventuell flytt (något som givetvis lät för bra för att vara sant). När vi sedan skulle flytta så förnekade man detta mycket riktigt. Personalen i första linjen vägrade hjälpa till och när jag krävt att få prata med gruppchefen så kom det fram att man haft problem med ett oseriöst callcenter under den period som vi anslöt oss till BBB. Hur skulle det vara om man upplyste support-personalen om detta?
Det blev slutligen problem igen när telefoniboxen skulle returneras. Något returemballage kom aldrig (trots att de var medvetna om vår flytt) och tre månader senare kom en faktura på 800 kr för utebliven retur av boxen. Återigen så fick jag ringa kundtjänst och kräva att få tala med gruppchef för att få returnera boxen.
Aldrig mer Bredbandsbolaget! Visst - de har de snabbaste anslutningarna, men en kundtjänst och support som är vidrig att handskas med.
Lite OT, men ändå…
Är det någon som har varit med om att man efter att ha i förväg (medan man står i telefonkö) fyllt i sitt kundnummer/personnummer/telefonnummer för snabbare service, sedan inte behövt säga det igen till den som svarar?
Man måste ju alltid säga det igen, helt sjukt, det verkar som om det mest är för att man skall ha något att göra medan man väntar. Systemen verkar inte vara ihopkopplade.
Sketnöjd med ComHem. Sitter med 24/8 och det funkar klockrent. Får ut omkring 23/7 av det när jag mätt. Svårt att klaga då.
Jag har haft ganska bra erfarenheter av BBB tills jag skulle flytta. Första gången jag ringde och skulle anmäla vår flytt sa de bara att deras system tyvärr var nere och att jag skulle ringa någon annan dag.
När de väl fått igång sitt system igen så lovade de att bredbandet skulle vara igång när vi flyttade in. Men det kom inget modem så jag ringde upp dem. Då säger de att de inte kunnat koppla in bredbandet eftersom de inte hade ett telefonnummer till mig och att de inte visste om jag hade något fast tele ab. Mitt nummer har de haft sedan jag anslöt mig till dem första gången och när jag anmälde flytten fick de reda på att jag inte hade någon fast telefon. De sa då att flytten skulle ta två veckor till.
Jag skaffade då comhem, genom att gå till en butik som hade modem hemma och fick igång bredbandet direkt. Sedan ringde jag till bredbandsbolaget och sa upp mitt abonnemang, de säger då att det är mitt val att säga upp men att jag ändå får stå för flyttkostnaden (490kr).
Nyligen fick jag ett nytt brev där de påstår att de inte har mitt nummer och att de behöver mer info om min adress. Sacka om att inte kunna hålla reda på info, detta skulle alltså vara tredje gången jag talar om informationen. Får ringa dem igen och skälla lite, infe för att jag tror att det hjälper, men jag vill gärna säga det jag tycker om dem.
Comhem verkar fungera bra, än så länge.
Universal Telecom har jag. 24 Mbit/s för ca 200,-/mån-
Det är i princip aldrig krasch, och om så är det aldrig krasch länge.
http://www.uvtc.com
Att rekommendera!
Så här är det, alla (och då menar jag alla) leverantörer har problem både med utrustning, hastighet, kundtjänst, mm. Har själv haft både ComHem, BBB, och Telia och har olika erfarenheter från de olika ISP:erna, dock är jag säker på vilket samtliga sådana här diskussioner visar - Erfarenheterna skiftar, ofta rejält. Ser ibland någon som om det vore liv eller död argumenterar för att “sin” ISP aldrig har några fel och är bäst i världen. Kan lova att så inte är fallet, och samtidigt gratulera till att ha hittat en ISP som fungerar för just den personen.
Kan även kommentera på Jonas kommentar/fråga: Nej systemen är ofta inte ihopkopplade. Det personnummer eller liknande du matar in används säkerligen i ett system för att kontrollera huruvida det finns några kända driftstörningar där du bor. Sedan när du kommer fram används ett annat system för att logga ditt ärende. Sjuk dåligt, jag håller med.
“så ska vi som kunder vara beredda att betala kostnaden om det är fel på vår utrustning.”
Ja de är väl självklart att comhem inte ska stå för kostnaden för om de är fel i din utrustning.
de är ett sätt för att inte skicka ut en tekniker i onödan.
Min bostadsrättsförening har ethernetjack i alla lägenheter, kopplad till Bredbandsbolaget. Snabbt (100Mbit), stabilt, enkelt. Om man installerar en switch kan man ha upp till 5 olika datorer med egen IP address. Därför är det lätt att lägga upp en ftp-server eller så om man vill, utan att krångla med routerinställningar.
Visst, jag tycker det är lite dyrt, men jämfört med vad alla andra tar är det billigt.
Men jag har dessutom bredbandstelefoni från Tele2 kopplad till BBB och det funkar kanon och slipper några som helst telefonabbonemangskostnader, bara samtalskostnaden. Så med tanke på det är priset för BBB-kopplingen väldigt låg.
… > Jodå, såklart - det kan jag hålla med om, men de säger det på ett sådant sätt att man inte ska våga be att få en tekniker eftersom det kan komma att kosta så mycket. Dessutom låter de en förstå att det inte kan vara fel på ComHems utrustning, det händer aldrig - det är alltid kunderna som kopplat fel. Jojo. De VILL inte skicka någon tekniker.
Jag beställde 100/100 i hastighet hos min leverantör, men den hasigheten kom jag aldrig upp i, så jag sänkte hastigheten till 100/10 istället
Com-hem är troligen det absolut sämsta företaget i Sverige när det gäller kundservice. Får se om den ny VD:n kan ändra på detta till det bättre. Sämre går inte.
Man lovar och lovar och bryter sedan överenskommelser. Man hittar på begränsande regler allt eftersom. I andra sammanhang kallas det lurendrejeri, men Comhem bara klampar på.
Well vad säger man, ComBort.
Skrufve, har själv jobbat där.. nej det är inte så som är fallet. utan när man sitter där så vet man att de till 85% faktiskt är fel på kundens utrustning.
Har jobbat på supporten där.
Det är väl, som någon skrev tidigare, självklart inte Comhem som skall betala om det är din utrustning som krånglar. Dessutom lär du ha ett privat-abonnemang och då lär Comhem skita blankt i om du har problem att jobba hemifrån.
Hastighetsproblem beror i de allra flesta fall på utrustningen man har hemma. Trådlös router osv. Även om du har en Mac så kan du mycket väl ha den kopplad bakom en router från Biltema eller D-link eller något sådant skräp och då kvittar det fullständigt hur bra din dator är.
Även om du inte har en router så kan det vara en trasig nätverkskabel, glapp i någon kontakt eller liknande.
Innan du har kollat upp dina egna grejer bör du inte kasta sten i glashus.
Vi har Glocalnet och det har verkligen funkat urbra ända fram tills för två veckor sen då hela skiten gick ned. Sen dess fungerar bara telefonen i ett uttag och jag snackade med GN och de säger att en tekniker ska kolla på det men det kan ta sin lilla tid. Finns det bara en tekniker i hela Svea Rike eller vadÅ??????
Har Ownit idag. har haft en del problem, och svaren man får från supporten är: -Har du startat om datorn?
Annars är det prima. 95 kr/mån. 100mbit upp och ner. får ut ungefär 9mb/s ner och 5mb/s upp.
Har haft Chello, UPC, Bredbandsbolaget, Com hem nu som strular lite till och från. Bredbandsbolaget hade jag ett bra tag tills jag flyttade kunnd de inte leverera den hastigeht jag hade innan och efter 2 mån när ignent händer så tröttnade jag. Tvungen att ta Com hem idag
Det händer ofta att com hem går ner än idag. När det sker lånar jag grannens trådlösa nät som aldrig är låst?
Deras kundservice är inte mycket att ropa hej om. Min router och mac fungerar utmärkt. Inte alltid det användarna är fel hos.
HG -> vad du gnäller. du förutsätter en massa saker och vill nog gärna att du ska ha rätt va? vore skönt att få sätta dit någon?
Är så trött på Comhem!
Finns inte längre några gränser för deras oproffsiga uppträdande. Har konstant problem med bredbandet, måste starta om modemet samt routern varannan dag.
Com började med att hävda att jag kunde köra ett “Large” tom att “Small” med tillval gick att välja. När jag sedan skulle välja det efter 3månader så sa dom att det var omöjligt. Dvs. den som sålde in detta hos mig ljög och sedan är Comhem orubbliga.
Har även blivit bortkopplad när jag efter minst 30minuter kom fram, detta har hänt minst 4ggr och nu 2ggr inom 24tim. Dom ber en vänta sedan kopplar dom bort mig. Dom vägrar dessutom berätta vad deras chef heter!? Vad är det, är vi i Östtyskland nu? Mitt bredband har inte funkat sedan 1dygn(bara “Internet-lampan” som lyser på modemet)
Så jag är sjukt missnöjd men tyvärr har jag inte BBB
i huset annars hade jag aldrig ens abbonerat på Comhem.
JO
Har själv Comhem, (bor i Gbg). Och har inte haft några problem med vare sig hastighet eller kvalité på min förbindelse sen jag blev abonnent i Januari i år. Vilket givetvis inte heller givit mig någon anledning att kontakta deras kundservice så den kan jag inte uttala mig om.
övergången från upc till comhem resulterade i att internet inte funkade i 1månad sen började det funka fast det tog ca; 10min för datorn att få kontakt med internet varje gång man startade burken aja men iallafall fick jag en dum jävla idé att fixa deras ip telefoni efter det så har jag lust att åka ner till deras kontor och slänga modemet på första bästa…
skiten funkade när jag kopplade in nya modemet
efter 2 veckors ringande till Com hem så funkade det till slut men avtalad hastighet fick man inte (24mbit comhem är 10mbit, under halva hastigheten !!) ringde och klagade och de sa att jag skulle göra massa jävla tester under en hel dag (sket i att göra dessa såklart, inte mitt jobb som kund) sa att det va skit hela dan efter 2 veckor igen så kom jag upp i 18mbit och det fick duga orkade inte klaga mer.efter det under ett år så har det strulat 2ggr i månaden (modemet får inte kontakt med servern online lampan lyser inte) vad jag fått lära mig från com hem så ska man ta ut strömkontakten och låta den vara avstängd i 10min, av en annan servicekille så ska den vara avstängd i 1 timme och nu ska den vara avstängd i 20sec ( mycket bra support va?!?) aja varje gång det strulat så har internet inte funkat i 1dag man måste ta ut och in strömkabeln ca: 200gr innan det funkar. Aja ni i skrivandets stund så har inte internet funkat på 1.5 vecka (surfar problemfritt på bärbara med Wlan).
Ringde Comhem för 1.5 vecka sen och sa att internet och ip telefonin inte funkar, berättade exakt vad som lyste på modemet ,drog ut kablar etc… och han säjer att modemet är trasigt och att han ska skicka en ny jag säjer ok, ringer igen för att kolla läget lixom med en annan service tekniker (jag vet från innan att de är inkompetenta) pratar med någon kvinnlig tekniker och går igenom samma procedur igen dock så säjer hon att hon ser i datan att jag ska ha ett modem skickat men att jag inte skall ha det då teknikern jag pratade med innan uppfattat fel (han trodde tydligen att power lampan blinkade) och att hon nu ska stoppa leveransen och att hon ska skicka en tekniker som kommer att ringa mig och avtala tid. Jaha det är väll lika bra tänkte jag. efter 1 vecka när jag vaknade så såg jag att com hem tekniker har dumpat en lapp i lådan där det står att de har kollat deras utrustning och att allt är ok och att jag ska starta om modem (DE SKULLE JU RINGA !!) jag startar om modem och inser att jag blivit lurad igen. Ringer Comhem igen och frågar vad de håller på med killen jag pratar med nu säjer att det inte står i hans system att servicekillen ska ringa mig och att han ska skicka ut en ny service kille som kommer om 1 vecka…
Att vi konsumenter inte har någ trygghet på telekom tjänster fattar jag inte. varför är inte kabelnätet som telfonnätet att man kan välja egen operatör
Alla ni andra som säjer att Comhem är felfri : Byt operatör detta kommer att hända er nångång i framtiden, ni har antagligen bara haft tur
om jag ska rekomendera någon operatör så måste det vara IP -Only
1. internet går ner 5h om året
2.100mbit full duplex kostar 200kr månaden
dock så finns dom bara i sollentuna
Har haft bredbandsbolaget sen dom satte igång. Aldrig problem
Telias ADSL kunde dock dö lite då och då.
I detta nu är det 52 (!) minuters kötid hos Com Hems kundtjänst. LYSANDE! Verkligen………….. Alla mina tjänster har varit nere sen 3 timmar tillbaka (bredband + tv) och det är OMÖJLIGT att komma fram till kundtjänst. Dessutom har de INGEN information om driftstörningar på sin hemsida.
Helt otroligt…….!
Kan bara instämma i att comhem suger.. kundtjänsten är som flera redan påtalat inte de mest kompetenta varelserna.. så numera har jag i princip gett upp att ringa om det inte är nån riktigt extrem skit.. mitt nyaste problem är dock ett grymt irriterande sådant.. det är nämligen att internet bara pang bom kopplar ner sig så att jag måste starta om allting för att det ska fungera igen.. då fungerar det oftast, men sen så går det kanske en timme om man har tur sen är det dags igen… flyttar snart och jag kan ju säga att comhem vill det mycket till för att jag ska skaffa igen…..
Comhems kundtjänst är rent ut sagt förjävlig.
Nu är det inte bredbandet jag har problem med utan TV-boxen. Det är fel på scart-kontakten och jag måste flera gånger dagligen resa mig, gå fram till boxen och med våld trycka in scart-kontakten i boxen. Gör jag inte det så fryser bilden. Och efter en halvtimma har scarten lossnat igen.. Första gången jag ringde skulle de skicka en tekniker. Efter två veckor utan ett tekniker-besök ringde jag igen. Det hade blivit “fel” och teknikern hade inte blivit utskickad, men det skulle komma en så fort som möjligt. Under dessa två samtal med kundservice kunde de inte sluta älta att om det är mina saker (kontakter, sladdar etc) det är fel på så kommer jag bli ersättningsskyldig. Inte bara ett ältande, utan även som någon slags försök till skrämsel från Comhems sida. Om de hade fått som de velat så hade jag inte vågat ta hem en tekniker i rädlsa över att få betala 700 kr i straffavgift. Men ingen tekniker den gången heller. Så efter att ha tröttnat på Comhem för tredje gången provade jag på att maila kundtjänst istället och beskriva läget. Efter två veckor (!) fick jag ett svar. “Det låter konstigt att det skulle vara något fel på scart-kontakten. Vi kan skicka en tekniker, men om det visar sig vara fel på er utrustning så kommer ni bli debiterade för detta” ………………
Nu är jag så förbannat trött på comhem så om jag kunde få tag på nån chef hos dom så skulle jag riva ögona ur den människan. Vi bor i ett s k comhem-hus och har kabel-TV från dom via vår hyresvärd. Själva har vi skaffat bredband genom comhem och det har väl fungerat så där. Men sen gjorde vi dumheten att ta telefoni genom dom. Och jag säger bara
! Rätt vad det är så funkar varken bredbandet eller telefonen. När vi beställde telefonin frågade jag speciellt om det går att använda ALLA telefoner vi har i lägenheten och det gick minsann så bra så! Skit heller! Det kan gå några dagar att ha alla telefonerna inkopplade men sen lägger hela skiten av och när man ringer till supporten så säger pappskallarna att “ni kan inte ha egna kopplingar”! Ja, men det var ju det jag frågade om när vi beställde telefoni. Hade dom då sagt nej så hade jag inte beställt deras telefoni. Har lust att ringa som i den gamla låten: “Hallå, hela pressen, tidningar och TV, hjälp mig nu!” Vad gör man? Sitter med ett avtal med 11 månader kvar med telefoni som inte funkar och Internet som bara lägger av. Och supporten, var hittar comhem dom pappskallarna???
VARNING för Com Hem. De ger mig magsår. Undvik som pesten. Har 4Mbit/s för en tjänst jag betalar 24Mbit/s. Har ständiga problem med mina tjänster. Kundservice väntetid 40 min. Mail svarar dom inte på. Går ej att säga upp tjänsten. M.m m.m
Har haft ComHem i ca tre mån nu, hade BBN innan. Bytte av tre anledningar: 1. priset, 2. TV/tele/B från samma lev - 3. Bra säljare
Det började med att vi fick fel modem utskickat och skulle få betala 500 kr för uthämtningen (gratis hade säljaren sagt) !!?
Sen fick vi rätt modem (98 kr uthämtning iof), men ingen digitalbox (vi hade redan en men enl säljaren skulle nebox “värd 3000kr” ingå. Tjatade till mig en inför en uppgiven supportkille - fick då en vanlig box (inte alls ngt häftigare som låtits påskinas) - även den kostade 98kr. Eftersom jag redan då hade pratat med dom 5ggr så orkade jag inte ta upp det dock.
Sen började strulet med bredbandet.
Skit är vad det är. Det har nu varit nere från o till 1-5 ggr i veckan - både telefon och BB. Kundcenter består av noviser som följer ett schema “starta om… dra ur, koppla in…kolla kabeln” bla bla bla - “been there done that 1000 ggr redan - nästa !! ” Det funkar ju från och till utan att man gör något - varför skulle då kabeln vara trasig helt plötsligt ?!
På webben suger supportsidorna - dom har inte ens rätt modemtyp att klicka på. Telefon tar minst 20-30 min att komma fram på.
Jaja - nu får man dras med detta i 12 mån iaf - sen får man väl se vad det blir….
/K
Jag har Bredbandsbolaget 24Mbit via DSL & får följande hastigheter
Skicka 0.84 Mbit/sek & ta emot 13.15 Mbit/sek
Ojoj, här var det mycket klagomål
Själv så har jag haft ComHem nu i snart 4år väldigt sällan haft problem. Och om det har varit nått så har det visat sig att det varit fel på antennkabeln eller liknande. Sen så är det nästan aldrig kö till kundtjänsten på dagen, då kan man få tips på vad man kan göra om man inte är hemma för att felsöka just då.
Jag har alltid blivit trevlig bemöt och dom har alltid varit hjälpsamma.
Och jag håller med Hg, kolla din egna utrustning innan
“Hade problem med att koppla in min gamla telefonsvarare till ip telefonen via modemet, inga problem BBB bjöd på en samtalspott på 300:- så jag skulle kunna köpa en ny telefonsvarare, sådan service gillar man.”
Det skrev jag i mars i år….hmmm, efter massor av strul och försök till kommunikation med Telenor som sköter faktureringen, så har jag fortfarande inte sett röken av de 300:- och är väl minst sagt jävligt trött på Telenor i alla fall. Dyker det upp något bra erbjudande ifrån något annat företag framöver så kommer jag inte att dra mig för att byta, om inte BBB fixar till det här. Gillar inte när företag lovar saker och sedan inte klarar av att vare sig hålla det eller vet vad kommunikation handlar om. Det verkar de inte göra på Telenor i alla fall, trots deras digra reklam, så behöver de nog skicka hela sin kundtjänst på kurser i kundbemötande och i kommunikation.
Ska dock vänta lite och se hur det går med iPhone som jag planerar att skaffa och då med ett mobilföretag som jag kan få det igenom….kanske Telia, och kanske blir det fler fakturor framöver i alla fall sen då, trots att det har varit bra att få ip-telefoni/mobilen/bredbandet på ett och samma. Men inte till pris av frustration och svikna löften.
Comhem suger verkligen! Varken telefon, TV eller internet på snart en vecka. Och det är inget fel på utrustningen, hela jävla området har samma strul. Så är det ideligen. Jag och mina grannar har så många nya kablar att vi skulle kunna bli förmögna på att sälja dem. Kundtjänstens alla frågor kan man utantill. Varför jag inte har bytt abonnemang beror på lathet.
Jag började med Tiscali, fungerade kanon i några år till dom blev uppköpta av Spray då började problemen, bytte efter ett tag till BBB, detta fungerade också några år tills helt plötsligt en dag fick jag inget IPnr utan att uppdatera DHCP och detta fick jag sedan göra på alla våra datorer, dom skickade nytt modem, kablar och splitter m.m och sedan fungerade det ett tag till men när det började igen tröttnade jag, har nu Telia och det har fungerat oklanderligt hela tiden, något låg hastighet emot dom 24 jag skall ha, får 11 c.a. men jag sitter ju trådlöst och hämtar en del hela tiden så jag är nog nöjd.
Bredbandsbolaget i 8 år utan strul. Har aldrig behövt ringa supporten i.o.f.s,
[...] är en röst i en allt större kör, som upptäcker att comhem behandlar sina kunder godtyckligt, nedlåtande och självförhävande. Dom är dåliga på kundrelationer helt enkelt. Självgoda. Värda att [...]
Allvarligt talat, vad är det för människor som skriver här!!! Ok om man vill säga sin åsikt om ett företag men att hoppa på enskilda personer som är anställda är helt otroligt korkat.. Jag själv jopbbar på Kundservice på ComHem och det är riiiiktigt dåligt beteende. Om någon skulle hoppa på er personligen på erat jobb vad skulle ni tycka om det. Helt sjukt att människor kan bete sig så…
pja du “jen” .. tycker din kommentar symboliserar vad vi tycker om comborts kundservice. Nolla
[...] står i inte i avtalet, glöm det”. Framför allt Comhems kundservice kantas av stolpskott och inkompetent personal som har fått dålig upplärning. Det kommer att ta år för företaget att tvätta bort. [...]
Använder Alltele. Underbart rent avtal. Jag vet vilken hastighet jag får, jag betalar ett fast pris och inget snack om internettelefon och liknande fjams.
Aldrig haft något problem. Alls. Förutom en gång, men då var en tekniker förbi kopplingsstationen där problemet låg (kom jag och kundtjänsten fram till på rekordfart) och poff så var det över.
Kan bara instämma i vad de flesta här säger. Har fast telefoni och bredband genom Comhem och det fungerar riktigt dåligt. Bredbandet kopplar ner sig ständigt och telefonin fungerar bara sporadiskt. Kundservicen är man inte så mycket behjälpt av. Deras online felanmälan är ett skämt. Oftast får man bara något löjligt svar i stil med, “vi har inte tillräckligt med information för att lösa problemet” fast man har skrivit en hel uppsats. Riktigt långa väntetider för att komma fram via telefon och oftast är det någon som inte kan göra något vettigt för en ändå. Mitt råd till alla som funderar på Comhem, fundera riktigt noga först och se över alternativen.
Gjorde misstaget att byta från Telia till ComHem i våras. Telia-bredbandet var allt annat än felfritt, men ComHem lyckas ändå kännas som ett riktigt nedköp.
Jag vet inte vad människorna på det företaget sysslar med, men hela upplevelsen har varit en besvikelse och bemötandet på kundtjänsten har mest varit förvirrande. Tror inte de vet alls vad de snackar om, tror inte de vill veta heller.
Undvik ComHem.
Hej,
Ser att det finns mycket engagemang, väldigt bra synpunkter och åsikter här.
På Com Hem arbetar vi nu långsiktigt på att förbättra vår kundservice och bli mer begripliga och personliga i vår kommunikation.
Jag heter Samuel Garlöv och arbetar som informatör på Com Hem. Ni kan bland annat följa mig på twitter.com/ComHemAB. Jag finns där för att lyssna, informera och vägleda.
Med vänliga hälsningar,
Samuel Garlöv
Com Hem
[...] är post 7 av 24 kommande skitpostningar om ComHem AB. 1 post för varje hundring ni rövknullat mig [...]
Har alltid haft comhem & riktigt bra service! har 10/1 på papper men får ungefär 12,5/1 ut :). Hade ett strul & det var att en kanal som tagits bort från deras nät fortfarande stod på fakturan & kostade pengar så därför ringde jag & servicekillen fixade det direkt & bjöd på kostnaden för kanalbytet
[...] är post 10 av 24 kommande skitpostningar om ComHem AB. 1 post för varje hundring ni rövknullat mig [...]
[...] är post 11 av 24 kommande skitpostningar om ComHem AB. 1 post för varje hundring ni rövknullat mig [...]
[...] är post 9 av 24 kommande skitpostningar om ComHem AB. 1 post för varje hundring ni rövknullat mig [...]
[...] är post 12 av 24 kommande skitpostningar om ComHem AB. 1 post för varje hundring ni rövknullat mig [...]
[...] är post 13 av 24 kommande skitpostningar om ComHem AB. 1 post för varje hundring ni rövknullat mig [...]
[...] i Sverige idag kan man härleda nästan allt som är dåligt med den till Telia. Trött på ComHems usla bredband och kundservice som man fusk-sålt (man ljög ordentligt till min f.d. [...]
[...] är post 16 av 24 kommande skitpostningar om ComHem AB. 1 post för varje hundring ni rövknullat mig [...]
[...] är post 17 av 24 kommande skitpostningar om ComHem AB. 1 post för varje hundring ni rövknullat mig [...]
[...] är post 19 av 24 kommande skitpostningar om ComHem AB. 1 post för varje hundring ni rövknullat mig [...]
Comhem är den sämsta bredbandsleverantör jag stött på. Undvik dem.