I morse när jag skulle packa ihop och bege mig in till redaktionen fick jag en otrevlig överraskning. Jag kunde inte hitta min Macbook Air!!! Synen som mötte mig i vardagsrummet där jag var säker på att jag hade använt den senast var inte uppmuntrande. Strömsladden låg kvar där på soffbordet. Men ingen Air.
I stigande panik letade jag genom lägenheten, som trots allt bara är en tvåa - men ingenstans fanns den. Den är för all del världens tunnaste och minsta dator, men det kan väl inte bara gå upp i rök?! Men faktum kvarstår - jag hittar den inte. Och dörren har varit låst. Och jag vet att jag använde den i går. Nu finns den inte? Blir till att gå hem tidigare i dag och vända upp och ner på lägenheten… Var air Air?!
/Skrufve
7 kommentarer till “Var air Air?!”
[...] Läs den här artikeln! [...]
En av gårdagens mest diggade artiklar var den här. Känns rätt otroligt att samma story händer dig dan efter?
Jag är övertygad om sanningshalten i den här historien, datorn är så tunn att den verkar osynlig om man tittar på den från sidan. Tipset är alltså att ställa sig på en pall Jimmy, så hittar du den, hänt mig flera gånger.
JoacimW -> Hahaha! Jag är alltså inte ensam!? Det där tipset ska jag definitivt följa upp! Men jag är urusel på att lägga travarna med tidningar i pappersinsamlingen så det känns inte så troligt…
Skrufve: Nej vi kommer nog se fler sånna här incidenter…
Chefen i bygget kanske ska ta sig en funderare över denne anställde en gång till? Slarva bort en Mac, är inte det olagligt?
Möjliga förklaringar:
- Den finns där, men den är så tunn o strömlijeformad att du inte ser den eftersom den bryter ljuset kring den.
- Det var inte en Macbook Air, utan en liten flygande tefat och har åkt hem.
- Katten åt upp den.
- Fönstret var öppet, så den blåste bort när vinden fångade den.