Hair var Air!

Redaktionen Kommentera!

Tanken på vart min Macbook Air hade tagit vägen låg hela dagen i bakhuvudet och gav mig en avsevärd huvudvärk. När jag var färdig för dagen småsprang jag från redaktionen till tunnelbanan - och aldrig har det väl varit så långt hem!

Väl hemma började jag med att följa JoacimW:s tips i kommentarerna. Men nej, den låg inte i pappersinsamlingen. Esse föreslog att jag skulle ställa mig på en pall, men det hjälpte föga. Med pulsen i 180 letade jag på alla tänkbara ställen en gång till. Under soffan? Nej. Bland kuddarna? Nej. I bokhyllan? Nej. Jag tittade till och med i skafferiet om jag hade lyckats med konsstycket att i min halvvakna morgondvala ställa in Airen istället för flingorna - för jag har tidigare lyckats med att ställa in mjölken i skafferiet och brödet i kylskåpet - men nej. Ingenstans fanns min Air.

Uppgivet satte jag mig vid skrivbordet och det var då jag tittade på dokumentsamlaren bredvid den externa skärmen. Vad var det som låg i den översta korgen?

Hair var Air

Jodå. Där, under en hög med papper, låg den. Antagligen har jag lagt den överst och sedan har jag i förbifarten lagt ifrån mig papper och täckt över den. Även om jag helst vill tro att det är frun som städat och lagt papper över datorn (något hon nekar till).

Hair var Air

En sak är i alla fall säker - Macbook Air ÄR otroligt tunn och liten. Den får plats i ett cirk-kuvert. Och uppenbarligen får den lätt plats i en dokumentsamlare. Och det går visst att slarva bort en så liten dator i en helt vanlig lägenhet…

/Skrufve

4 kommentarer till “Hair var Air!”

1. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Alle112 skrev:

Haha good one :P

2. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Johan skrev:

Lite jobbigt om det skulle ha kommit i någon dokumentförstörare eller nåt .. :twisted:

3. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Air Hittad! | Berg Bloggar skrev:

[...] Eftersom jag anklagade skribenten på Macworld angående hur trovärdigt det är att man slarvar bort sin Macbook Air så bjuder jag nu på denna länk! [...]

4. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    mp skrev:

Wow, vilken snygg handrygg! Helt ovidkommande naturligtvis, men absolut det första jag tänkte när jag såg bilden. :oops:

Tyck till här!

Relaterade inlägg:

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in