När Anna tog över som redaktionssekreterare efter Pernilla var Simons avskedshälsning till P-diddy att kalla hennes ersättare för “Pernilla 2.0″. Nu är det dags att återgälda detta vackra omdöme genom att utse Simons efterträdare, mr Jimmy Lee Skrufve, till Simon 2.0. Så ge honom alla ett rungande välkommen till MacWorld!
Jimmy (även kallad Skruven eller Leempan), som ni kanske igen från våra webbnyheter, kommer att skriva för ett flertal IDG-tidningar och har ett brokigt förflutet som bland annat laxodlare och Mikael Persbrandts body double i Tre Solar.
Som ni kan se på bilden här ovan har herr Skrufve redan fått några PC för Alla-hangarounds. Dessa tre unga pojkar följer honom lika nära som bananflugan Jerker gör mig.
Vart ska Simon ta vägen då? Jo, sedan i måndags satsar han heltid på sin stora passion här i livet: konståkning. Efter en statistroll i den moderna kultrullen Blades of Glory fick han nyligen rollen som Snövit i Disney on Ice. Av en slump råkar för övrigt dvärgen Butter spelas av MacWorlds trognaste läsare och före detta medarbetare, Magnus Parnebring.
Här är en liten försmak från genrepet:

6 kommentarer till “Säg hej till Simon 2.0”
Dags att byta namn på Facebook igen då JLS
Esse > Det är redan ordnat!
men vart har simon tagit vägen på riktigt då?
Ok… vilka centralstimulerande svampar gick ni på när detta inlägg kokades ihop?
Ha ha, dvärg och butter - ok jag fattar…
Jag vill också heta nåt coolt som Jimmy Lee…