Som ni kanske vet är redaktionerna för MacWorld, CAP&Design och Proffsfoto numera en och samma. Därför passar jag på och visa upp min andra bebis här också. I går skickades nämligen årets tredje nummer av CAP&Design till tryck.
Temat kallar vi “Karriär”, vilket innebär att huvudartikeln är en unik undersökning där branschen och studenterna får sätta betyg på Sveriges största designskolor. Jag kan avslöja att resultaten innehåller en hel del godbitar, däribland vilken skola du ska undvika om du vill få jobb eller vilka utbildning som ger dig högst lön. Dessutom besvarar enkäten vilka kompetenser som kommer att efterfrågas i framtiden.
Men detta är bara en av många härliga och inspirerande artiklar i denna 92 sidor feta utgåva. Ute i kiosk om ungefär två veckor.
En smygtitt på omslaget:

4 kommentarer till “Spana in nya CAP&Design!”
Kommer detta nummer också vara helt omotiverat dyrt? Jag höll på att sätta i halsen när jag stod i kassan och skulle betala det förra.
Prenumeration is the shit!
Men när kommer nummret med tema illustratörer/illustrationer?
Jag gillar att vara spontan i mitt tidningsköpade. Dock köper jag alltid samma tidningar varje månad, kanske måste tänka om
Jag har samma fundering som André. Vad var det förresten som förra numret kostade? Kände inte riktigt att jag kunde motivera ett köp när man endast har 1273 kronor per månad (minus ungefär 400-500 på buss) att leva på, men ska se ifall jag inte kan ta mig råd att köpa den innan den här kommer ut (tråkigt med glapp i samlingen).
Skulle inte CAP&Design bli billigare när Herr Leijon tog över? Har för mig att jag läste det, men det kan ju ha varit önsketänkande från min sida.
Riktigt snyggt omslag, dock!