I fyra veckor och fyra dagar har jag lyckats hålla mig frisk, medan övriga på MacWorld-redaktionen både haft huvudvärk och varit snoriga. Men nu har vinden vänt och så även min goda hälsa.
Jag sitter här på AD-Calles dator och kladdar med mina bacilltäta fingrar på hans tangentbord, samtidigt som jag dricker te och stoppar in papperstussar i näsan. Huvudet är blytungt och jag inser att jag aldrig mer kommer få sitta här på MacWorld-redaktionen.(Johodå, du får komma när du vill och sitta en stund med oss! /Simon) Min praktik tar nämligen slut idag. Trist. Här har man fått uppgradera sig från lilla Eskilstuna och det slitsamma studentlivet, till denna glamourösa redaktion på storslagna IDG. Här har man fått dricka hur mycket kaffe som helst, ta en massa tidningar och låtsas hänga med när de andra pratat om ultratunna MacBook Air (utan vingar). Nu är det dags att ta ett steg tillbaka och åka hem. Fy! Men jag måste dock erkänna att det ska bli ganska skönt att slippa pendla, kånkandes på min utskrattade 4-kilosdator (en PC dessutom). Tillbaka till verkligheten.
Jag vill tacka Anna som lärt mig en massa matnyttigt om olika hundraser och som vid flertalet gånger bjudit på sitt toksköna hästgarv. Jag vill tacka Simon som aldrig var där, för då har jag kunnat låna hans Macbook (ok Simon, du var där ibland och då var du jäkligt trevlig). Jag vill tacka Calle som desperat försökte trösta mig, då jag förrförra fredagen ringde till honom och stortjöt då att ett stort Word-dokument blivit förstört. Jag vill tacka IDG för alla små mjölkpaket med kardemummasmak jag sörplat i mig den senaste tiden. Och slutligen vill jag tacka Andreas, alias Simba, för att han tog hit mig. Tänk vilken tur att du sa ja, för annars hade du inte fått smaka på mina utsökta syltgrottor.
Herrå! /Praktikanten som köper korvstroganoff i korv
/Josefine
4 kommentarer till “Mitt andra och sista blogginlägg!”
Ni har väl regler för uppträdande?!? Annars blir jag orolig: “smaka på mina utsökta syltgrottor”…
Lycka till med studierna!
Och skicka PC:n!
har särskrivarna varit framme hos felix?
Så pjåkigt är inte E-tuna faktiskt!
Det enklaste för att ha lite kul är ju att migrera till Audioart, Eskilstunas enda butik som säljer Mac, men även underbart många saker som har med ljud och hemmabio att göra
Om du läser det här Josefine så fortsätt och skriv, du har talange!