I skrivande stund sitter vår AD Calle Wollner och skickar de sista sidorna av MacWorld 3/2008 till tryckeriet. Detta nummers omslag skiljer sig dock rejält från tidigare kreationer.
Dels är det mycket renare (bara en enda bild) och dels är den rosa färgen en så kallad femte färg, vilket innebär att den kommer att lysa extra mycket i tryckt format.
Här är en exklusiv förhandstitt, ute i kiosk om två veckor:

28 kommentarer till “MacWorld som du aldrig sett den förut”
Snyggt! Så här stilrena och enkla omslag vill jag grna se mer av.
apple + nike i mitten?
Oj, vad tycker Apple om den hanteringen av varumärket? Annars ser det snyggt ut, är den lite ojämn i kurvorna eller ser det bara ut så på den här bilden?
Snyggt! Hoppas det smittar av sig till resten av sidorna i tidningen. Nja inte det rosa kanske då men den rena stilen i alla fall.
Det där var ett av de snyggaste tidningsomslag som jag någonsin har sett!
Helt otroligt snyggt! Grymt gjort, mer såna omslag.
Jag klagade på förra numrets färgkakafoni som mest liknade ett nerspytt dushdraperi. Nu är jag däremot nöjd. Ska tjacka numret bara för den skull. Hoppas innehållet sträcker sig en bit över dagisnivå också.
Riktigt snyggt omslag. Får se om man köper tidningen denna gången. Jag köpte ett nummer i höstas och var faktiskt missnöjd. Det var visserligen i väntan på min första Mac och jag köpte tidningen som uppvärmning för mitt nya liv. Men tidningen är en av de absolut dyraste i tidningsstället och en av de “tunnaste”. Trots bra artiklar etc är det för lite för 75kr. Varför är tidningen så dyr förresten?
najs. mindre bloated och mer stil/bättre formspråk än jag sätt för på någon datortidning
Snyggt, tror dock att jag föredrar den äldre stilen fast med mindre text.. Får väl se hur den ser ut IRL om ett tag
Om ni bara kunde hålla samma “renhet” i tidningen också ist. för all plottrig grafik så hade jag nog börjat köpa tidningen igen,.. just nu ser den ut som om en meda-elev gått loss på layouten.
Dessutom känns “we love mac” som förbannat överflödigt, det får man väl ändå anta eller hoppas att någon som ger ut en mac tidning skall göra. eller?
Våldsamt snyggt, även om Leijonkungens vurm för rosa kan debatteras. Jag har eftersökt renare omslag och det här är ett steg i rätt riktning tillbaka till herr Holmlövs era utan att tappa “säljmusten”. Bra! (Det räckte med några månader kring CAP&Design för bättring.)
Nej nej nej….
Rubriker av typen “99 GRATIS internetprogram till din dator” och “Snabbare Windows på 15 minuter” och “Så tappar du 5 kilo på 6 veckor” är förbehållet kvällstidningar med nyhetstorka. Skamligt. Snyggt omslag dock…
Bra Lejonet! Ser att kritiken har nått fram! Mer sådant här vill vi se, proffsigt, snyggt!
As cool! Får nog ta och köpa mitt första nummer av Macworld när den släpps!
Snyggt håller jag med om.
Gillar dock inte spetsar men det kanske inte ser ut som en hastighetsmätare om man gjorde en fyrkantig el rundad spets? Men fem imacar av fem blir betyget.
tycker den påminner lite om http://www.macformat.co.uk/resources/macformat/MAC190cover.jpg framsida, men det är kanske bara jag. Sisom många andra artiklar i er tidning. Först läser man dom i den tidningen o sen kommer dom in i macworld (högtalartestet) i förra tidningen.
men vill dock tacka för en bra tidning ändå
Det stora i mitten var riktigt jävla fult, i övrigt mycket snyggt!
Shit vilken cleant omslag! keep it going!
Hej Anna och Camán.
Skulle uppskatta om ni kan hålla era personliga tvister
i något annat forum. Handlar inte detta om MacWorld-frågor?
Utväxla mailadresser eller nåt, så vi andra slipper ta del av det här…
Nu har jag rensat bort en massa offtopicinlägg från Camán och Anna. /Leijon
Vi prenumeranter, får vi den som vanligt ett antal dagar efter det att den kommit ut i butik?
Så ska det inte vara, men ibland kan det bli så om man har otur med distributionen. Det är många olika faktorer som spelar inte (varav några helt utanför vår påverkan).
Ähh struntar i framsidan. Saknar Macpressen
det var tider det. keep it up Simon
sjukt snyggt!
ni har en riktigt duktig AD!
När kommer tidningen ut till oss prenumeranter?
Alltså. När Leijon skriver att den kommer på onsdag, menas det då första onsdagen efter det första kommentaren (080221) eller menas det från 080228?