Erkänn att du också gjort det…

Redaktionen Kommentera!

Snott en liiiiiten liiiiiiiten slatt mjölk eller en liiiiiten liiiiten skvätt ketchup ur gemensamma kylskåpet på jobbet. Jag köper alltid en ekologisk lättmjölk på måndagen och låter den stå i kylskåpet under veckan så att jag kan ha i kaffet. Tetrapak-fes-ljumna-trekants-mjölken smakar så erbarmeligt illa. (Fast det tycker inte Josefine, vår praktikant, hon dricker den direkt ur paketet som godis och avverkar ett tiotal om dagen)

I alla fall. Att folk nallar ur mitt mjölkpaket är ju uppenbart, men det är okej. För jag tänker att jag också får nalla om det krisar. Idag var en sådan dag. Jag spanade in ett mjölkpaket medan jag väntade på att kaffet skulle bli klart. När koppen var fylld, gick jag till kylskåpet för att ta mig an mitt fynd, lite i smyg bakom en halvstängd kylskåpsdörr. Vad möts jag av? Jo, en Camilla på BioTech som står och håller i the very same mjölkpaket!

biotech11.png

En normal funtad människa hade i detta läge ”låtsats som att det regnade” men istället sliter jag mjölkpaketet ur handen på Camilla (som mumlar ”Undrar om det här räcker till två?”), häller den sista skvätten i paketet i min kopp och utbrister ”Oj var det din?”.

Ok. Är man dum i huvudet eller är man dum i huvudet? Jag skyller på skickstress. Och som tur är förlät Camilla mig. Hon är ju trots allt göteborgare. Man får hålla ihop. Men ibland undrar jag hur synapserna uppe i den där klumpen som sitter på halsen fungerar.

/Anna

Tyck till här!

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in