Gamla Doom i ny kostym

Macprogram, Tips Kommentera!

doom_01.jpg

Tänkte bara tipsa om Doomsday som är ett riktigt coolt program. Det är ett program som gör det möjligt att köra gamla Doom, Heretic och Hexen med ny, spektakulär, 3d-grafik på din Mac. Programmet är gratis (19,2 MB) och den nya grafiken är gjord av talangfulla entusiaster. För att det ska fungera måste du dock ha tillgång till original-Doom och dess ”.WAD”-filer, så det kan vara läge att gå upp på vinden (eller ner i källaren) och leta reda på de gamla disketterna.
Jag har spelat igenom Doom II och det fungerar utmärkt på min Powerbook G4 med 1 GB RAM. Doom II är fortfarande ett fantastiskt spel!
Doomsday fungerar med Doom, Doom II, Heretic och Hexen.
HÄR kan du ladda ner Doomsday och HÄR finns den nya grafiken.

FÖRE OCH EFTER

doom_02.jpg

doom_03.jpg

/Calle

5 kommentarer till “Gamla Doom i ny kostym”

1. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Bisonfredrik skrev:

Meh. Vad jobbigt att man måste ha de gamla filerna. Kan ingen vänlig själ tipsa om det går att få tag i dem på nätet nånstans. Det är väl praktiskt taget shareware nowadays. Verkar ju som ett coolt program det där.

2. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Godsherren skrev:

Mäktigt att pickan byts mot en motorsåg per automatik. Trodde för övrigt att du som greve hade bättre saker flr dig än att spela sådana där dataspel. Jag är upprörd, väldigt upprörd.

3. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Leijon skrev:

Gunstig herrn, om du tittar under artikeln noterar du att en av mina undersåtar så storstilat författat den.

4. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Johan skrev:

Bison: Don’t ask. Search!

5. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    David skrev:

Men hur installerar man grafiken?

Tyck till här!

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in